فست فود بخرید و سرما بخورید!

jalalvand
عادت‌های تغذیه‌ای نقش بسیار مهمی را در سلامت بدن ایفا می‌کند به گونه‌ای که اگر این عادت‌ها به شکل درست باشند می‌توانند از ابتلای ما به انواع بیماری‌ها جلوگیری کنند و چنانچه این عادت‌ها نادرست باشند، می‌توانند باعث ابتلا به انواع بیماری شوند که سرماخوردگی (زکام و نزله) و آلر‍ژی از این امر مستثنی نیست.

 زکام ، نزله و آلر‍ژی می‌توانند به دلیل عادت‌های بد غذایی به وجود بیایند، برای مثال آن دسته از افرادی که عادت به درهم خواری دارند و انواع و اقسام ، غذا ، میوه و خوراکی را با هم می‌خورند بیش از بقیه مستعد ابتلا هستند.

درهم خواری می‌تواند مشکلات اختلال مزاج را به وجود بیاورد. علاوه بر افراد صفراوی و افراد بلغمی مزاج، افراد سوداوی نیز ممکن است با مشکلات شبیه به آلرژی و سرماخوردگی به پزشک متخصص طب‌سنتی مراجعه کنند.

سوداوی مزاج‌ها معمولا داخل بینی‌شان خشک است و دچار آبریزش بینی و اشک می‌شوند ضمن این‌که خواب خوبی ندارند.افراد با مزاج دموی معمولا دچار آلر‍ژی و سرماخوردگی نمی‌شوند چون سیستم ایمنی این دسته از افراد قوی است.

مصرف برخی از مواد غذایی مثل فست‌فود(Fast Food) می‌تواند مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورد. غذاهای فست‌فودی علاوه بر اینکه می‌توانند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شوند، شانس ابتلا به زکام ، نزله و آلر‍ژی را بالا می‌برند، این نوع غذاها باعث بالا رفتن صفرا در بدن می‌شوند و به دلیل بالا رفتن صفرا در بدن التهاب ایجاد می‌شود.

بدن برای خنک کردن خود به دلیل گرمای ناشی از صفرای بالا، شروع به عرق کردن می‌کند، آبریزش بینی و تحریک مخاط داخل بینی به دلیل بالا رفتن صفراست که این تغییرات می‌تواند در فصل پاییز و زمستان با عفونت ویروسی یا باکتریایی همراه شود و فرد را بیمار کند.

افراد بلغمی مزاج نیز مانند افراد صفراوی مزاج مستعد ابتلا به زکام، نزله و سرماخوردگی هستند این دلیل این دسته از افراد باید تا جای ممکن مصرف مواد غذایی حاوی چربی ، قند ، نشاسته و کربوهیدرات را کاهش بدهند تا از بالا رفتن رطوبت در بدن‌شان جلوگیری کنند.

لینک مرتبط:  با سشوار خود می توانید ویروس ها را بکشید!

درمان سرماخوردگی فوری در یک روز…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ