مزایای باورنکردنی کره بادام زمینی

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب بادام زمینی و کره‌ی بادام زمینی می‌خورند کمتر دچار بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ می‌شوند.

وقتی غذای خوش طعمی می‌خورید طبعا عاشقش خواهید شد. کره‌ی بادام زمینی یکی از این غذاهاست. این غذا سرشار از بسیاری از مواد مغذی بوده که باعث تقویت و بهبود سلامت شما می‌شود. این مواد مغذی شامل ویتامین E‌، منیزیم، آهن، سلنیوم و ویتامین B6 است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب بادام زمینی و کره‌ی بادام زمینی می‌خورند کمتر دچار بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ می‌شوند. برخی از مزایای کره‌ی بادام زمینی عبارتند از:
کاهش وزن
از آنجایی که کره‌ی بادام زمینی باعث کنترل اشتها می‌شود، شاید نتواند آن را یک سورپرایز برای لاغر شدن محسوب کرد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که عادت به خوردن بادام دارند شاخص حجم بدنشان نسب به افرادی که نمی‌خورند کمتر است. 
محافظت از سیستم پمپاژ خون
بادام زمینی منبع غنی چربی‌های اشباع نشده محسوب می‌شود که می‌تواند در کاهش کلسترول بد خون مؤثر باشد. زنانی که حداقل پنج پرس بادام زمینی به طور هفتگی می‌خورند، در مقایسه با زنانی که به ندرت بادام زمینی می‌خورند، حدود ۴۴ درصد خطر بیماری قلب در آنها کمتر گزارش شده است.
پوست و موی زیبا و براق
بادام زمینی حاوی بیوتین است، نوعی ویتامین B لازم و ضروری برای داشتن زلف بلند و جذاب و سلامت پوست سر. از طرفی بادام زمینی ویتامین E هم دارد که باعث پرورش و تقویت پوست شده و در برابر آسیب پرتو فرابنفش از آن محافظت می‌کند.
کنترل دیابت نوع ۲
بادام زمینی به طور طبیعی کربوهیدرات کمی دارد، بنابراین می‌تواند میزان قند خون را کنترل کرده و از طرفی غذایی عالی برای افرادی که دیابت نوع ۲ دارند محسوب شده و به کاهش میزان قند کمک کند.
اشباع شدن
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که برای صبحانه بادام زمینی یا کره‌ی بادام زمینی می‌خورند کاهش چشمگیری در میل آنها به خوردن تا بیش از ۱۲ ساعت دیده می‌شود. علش آن است که کره‌ی بادام زمینی باعث افزایش تولید هورمونی به نام PYY می‌شود که احساس اشباع بودن در بدن ایجاد می‌کند.
منبع: thehealthsite

پیشگیری از چاقی کودکان به کمک بادام زمینی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ