کاشت نگین در چشم؟!

jalalvand
معمولا برخی از دختران نوجوان و جوان تمایل دارند در جمع دوستان هر بار با ظاهری جدید دیده بشوند به همین دلیل گاهی دست به کارهایی می‌زنند که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برایشان داشته باشد. کاشت نگین روی لب‌ها، بینی، گوش و دندان جزو همین اعمال زیبایی است که در سطح جامعه، اطلاعات چندانی درباره‌اش وجود ندارد. ولی با توجه به گفته پزشکان، میل به انجام این کارها در چند سال اخیر افزایش یافته است.

از همه جالب تر در بین این کارها که خیلی نا متعارف هم هست، کاشت نگین در در چشم است! از آنجایی که این کار خطرات زیادی را به همراه دارد تصمیم گرفتیم در این زمینه گفت‌وگویی با متخصصین این امر انجام دهیم تا شاید افرادی که بدون اطلاع از عواقب آن قصد چنین کاری را دارند پشیمان شوند! دکتر شهرام افضلی جراح و متخصص بیماری‌های چشم در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار می دهد.

آیا گذاشتن نگین داخل چشم عارضه‌ای همراه دارد؟

البته! شما هر روز که از خانه خارج می‌شوید، ممکن است هزاران اتفاق برایتان بیفتد؛ از دزدیده شدن کیفتان گرفته تا تصادف و زمین خوردن؛ منظورم این است که خروج از خانه هم عارضه دارد، چه برسد به اینکه بخواهیم اعمال زیبایی‌ این‌چنینی انجام دهیم.

فردی که داخل چشم‌هایش نگین می‌گذارد، ممکن است هم دچار عارضه دارویی شود یا چشم‌هایش عفونت کند و بینایی‌اش کم شود. از طرف دیگر، ممکن است فرد پس از گذاشتن نگین داخل چشم‌هایش دچار حساسیت چشمی شود و دائم چشم‌هایش قرمز شود یا حتی فشار آنها بالا برود.

به‌هرحال گذاشتن نگین در چشم، یک عمل کاملا زیبایی محسوب می‌شود که سطح چشم را دچار اختلال می‌کند و از آنجا که سطح چشم مانند سدی در برابر بیماری‌ها از چشم‌ها محافظت می‌کند، بروز هرگونه اختلال در این لایه سطحی می‌تواند مشکلاتی برای فرد ایجاد کند.

آیا خشکی چشم هم یک عارضه محسوب می‌شود؟

البته، یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به سطح چشم، همین خشکی چشم و عوارض مربوط به آن است که می‌تواند به‌تدریج اختلالات قابل‌توجهی در عملکرد طبیعی سایر قسمت‌های چشم ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است افرادی که چنین وضعیتی دارند و می‌خواهند نگین داخل چشم‌هایشان بگذارند، حتما از قبل با چشم‌پزشک خود مشورت کنند.

منبع: هفته نامه سلامت

لینک مرتبط: آیا می توانم در چشمم نگین بگذارم؟

نگین چشم از چه جنسی است؟

آیا گذاشتن نگین در چشم عوارض دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ