توجه بیشتر به خانواده و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

مهرناز زاوه
اخیرا طی تحقیقی مشخص شده اقداماتی که توام با مراقبت از بچه‌ها باشد می‌تواند مؤثرترین رویکرد برای ارتقاء سلامت قلبی-عروقی و پیشگیری از بیماری تلقی شود.

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است که سالانه جان ۶۱۰ هزار نفر را می‌گیرد. برای مبارزه با آن، محققان توصیه می‌کنند تا از رژیم سلامت قلبی استفاده کرده و فشار خون را متعادل نگه دارید تا بتوانید همواره جوان بمانید. اخیرا طی تحقیقی مشخص شده اقداماتی که توام با مراقبت از بچه‌ها باشد می‌تواند مؤثرترین رویکرد برای ارتقاء سلامت قلبی-عروقی و پیشگیری از بیماری تلقی شود.
دکتر راجش وِدانتان در این باره می‌گوید: من معتقدم که خانواده، بنیانِ مرکزی و اصلی ارتقاء سلامت قلبی-عروقی بوده و یا حداقل بر روند سلامت آن در سرتاسر زندگی فرد تأثیرگذار است. زمانی که بچه متولد می‌شود، مسائل مرتبط با وضعیت غذایی او، دفعات غذا خوردن، نوع غذا، نوع فعالیت‌های فیزیکی و غیره تأثیر عمده‌ای بر کودک و راهی دارد که آغاز می‌کنند.
اقدامات خانواده‌محور می‌تواند متغیر باشد، اما آنها ضرورتا برنامه‌های آموزشی تلقی می‌شوند که می‌توانند هفتگی یا ماهانه انجام گیرند، و به بچه‌ها و یا مراقبان آنها استراتژی‌هایی برای تغییر رژیم غذایی و عادت تحرک و ورزشی‌شان به منظور کاهش خطر بیماری قلبی عروقی یاد دهد. از طرفی والدین و پرستاران بچه تأثیر زیادی در میزان فعالیت فیزیکی بچه‌ها دارند. آنها می‌توانند بچه‌ها را تشویق کنند تا کارهای نشستنی و بدون تحرک کمتری انجام داده و بیشتر ورزش کنند. محققان می‌گویند هر‌چه والدین زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون کنند، به همان میزان این زمان در بین بچه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.
روشی که طی آن خانواده‌ها با استرس روبرو شده و آن را کنترل می‌کنند هم در سلامت قلبی بچه تأثیرگذار است. روبرو شدن با استرس با واکنش عصبانیت و پرخاشگری می‌تواند می تواند زمینه‌ی بروز رفتارهای ناسالم و مخرب را در کودک فراهم کند. فراموش نکنید که فشارهای عاطفی و ذهنی هم می‌تواند با افزایش میزان هورمون استرس در بدن کودک، بر سلامت قلب او تأثیر بگذارد.
منبع: thehealthsite

آیا تخم مرغ باعث بیماری قلبی می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ