در صفحه تلفن هوشمندتان سرفه کنید تا بفهمید دچار تنگی نفس شده اید یا نه

مهرناز زاوه
یک شرکت استرالیایی تولیدکننده ابزارهای دیجیتالی اخیرا برای حل یکی از مشکل سلامت، اپلیکیشنی ساخته است که می‌تواند بیماری‌های تنفسی مانند ذات‌الریه، خروسک و تنگی نفس را با دقت بسیار زیاد تنها از طریق سرفه کردن در صفحه‌ی مونیتور گوشی شناسایی کند.

یک شرکت استرالیایی تولیدکننده ابزارهای دیجیتالی اخیرا برای حل یکی از مشکل سلامت، اپلیکیشنی ساخته است که می‌تواند بیماری‌های تنفسی مانند ذات‌الریه، خروسک و تنگی نفس را با دقت بسیار زیاد تنها از طریق سرفه کردن در صفحه‌ی مونیتور گوشی شناسایی کند. تحقیق بالینی اخیری بر روی ۵۲۴ کودک بیمار در مرکز سلامت جون‌دالوپ در غرب استرالیا نشان می‌دهد که سیستم‌های مبتنی بر تلفن‌های هوشمند می‌تواند میزان دقتی حدود ۸۹ درصد داشته باشد. اپلیکیشن ReaApp بر مبنای یک الگوریتم یادگیری ماشینی ساخته شده که می‌تواند به طور اتوماتیک تشخیص دهد فرد از کدام بیماری تنفسی رنج می‌برد، بیماری‌هایی همچون ذات‌الریه، تنگی نفس، التهاب برونشیولیت و بیماری‌های ریوی. 
کمپانی مربوطه داده‌ها را در ماه نوامبر درباره‌ی این آزمایش منتشر کرد، اما این داده‌های تنظیم شده بر روی بیماران کمتری انجام شده بود. در حال حاضر گروه بزرگتری در شناسایی بیماری‌هایی که شیوع کمتری دارند، مشغول به آزمایش میزان کارایی ResApp هستند. مدیر عامل این کمپانی در این باره می‌گوید: خوشحالیم که دوباره می‌توانیم از میزان بالای دقت مجموعه‌ای از داده‌ها صحبت کنیم که تقریبا ۵۰ درصد کارایی بیشتری نسبت به مجموعه داده‌های قبلی دارند. این نتایج به‌ روز شده می‌تواند میزان دقت بالینی این الگوریتم را مورد تأیید مجدد قرار دهد؛ پیش از آنکه بخواهیم وارد حوزه‌ی مطالعات بنیادی و اساسی مورد نیاز برای ارائه‌ به سازمان دارو غذای آمریکا در آینده بشویم. به علاوه باید گفت که این نتایج اولیه برای تفکیک ذات ‌الریه‌ی باکتریایی و نابهنجار از ذات الریه ویروسی بسیار جالب است چرا که قدرت الگوریتم ResApp را در پشتیبانی از پزشکان بالینی در تصمیمات دشوار و مهم جهت درمان بیمار اثبات خواهد کرد. 
منبع: thehealthsite

تشخیص سرطان پوست از روی عکس سلفی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ