میان وعده‌ کمتر بخورید تا دندان سالمتر داشته باشید!

faateme1366
رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، نسبت به کاهش میان وعده‌ها که پوسیدگی کمتر دندانها را همراه خواهد داشت، توصیه کرد.

ابراهیم امین صالحی – رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی با اشاره به اینکه پوسیدگی یکی از شایع‌ترین بیماریهای عفونی با منشاء باکتریال است، اظهار داشت: میکروب‌های داخل دهان که در حالت عادی مشکلی ایجاد نمی‌کنند چنانچه محیط زیست مناسبی برایشان فراهم شود شروع به رشد و تکثیر کرده و محصولات زیان آوری برای دندان‌ها تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: تولید این محصولات مضر وقتی با چسبندگی به سطوح دندان‌ها در اثر عدم رعایت بهداشت مناسب همراه شود نتیجه آن پوسیدگی می‌شود، بنابراین رعایت منظم بهداشت دهان و دندان شامل مسواک و نخ دندان و دهان شویه‌های ضد پوسیدگی و ضد بیماری‌های لثه ای به همراه رعایت اصول تغذیه ای جهت پیشگیری از پوسیدگی موثر است.

امین صالحی تصریح کرد: اصول تغذیه ای شامل نخوردن میان وعده‌هایی چون چیپس، پفک و غذاهای شیرین است و ترجیح بر این است که تعداد میان وعده‌ها کمتر شود و حجم آنها نیز مهم نیست، براین اساس خوردن شیر و بعضی محصولات غنی از کلسیم در طولانی مدت برای استخوان‌ها و دندانها مفید است و در کنار تمام موارد بالا ویزیت‌های مناسب و منظم دندانپزشکی هر 6 ماه یکبار و تحت نظر دندانپزشک توصیه می‌شود.

معاینات دوره ای کمک موثری برای مبارزه با بیماری عفونی پوسیدگی دندان

رئیس انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی خاطرنشان کرد: با رعایت بهداشت مناسب دهان شامل استفاده از مسواک و نخ دندان  ودهان شویه‌های فلوراید دار در کنار عادات مناسب تغذیه ای شامل استفاده از شیرینی‌ها و میان وعده‌های اندک می‌توان در کاهش پوسیدگی دندان‌ها نقش داشت.

منبع: تسنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ