مزایا و معایب جراحی‌کاهش وزن

faateme1366
در اینجا به مزایا و معایب جراحی کاهش وزن اشاره می‌شود.

بای‌پس معده منجر به بیشترین کاهش وزن شده و تاثیر خود را هم سریع می‌گذارد، اما بیشترین خطرات را هم متوجه بیمار می‌کند. همچنین باعث بروز مشکلاتی در جذب مواد مغذی می‌شود. در نتیجه، کمبود مواد مغذی در این افراد دیده می‌شود. این وضعیت ممکن است شما را بیمار کند. اگر شما بای‌پس معده انجام داده‌اید، پزشک شما باید پس از آن، سطح مواد مغذی را در بدن شما پایش کند

برداشت معده به شکل آستین از بای‌پس معده ایمن‌تر است، زیرا مداخله‌ای روی روده انجام نمی‌شود و به احتمال کمتر، فرد را با مشکل تغذیه‌ای مواجه می‌کند. این روش ممکن است از روش باند معده هم ایمن‌تر باشد، زیرا از هیچ ماده پلاستیکی استفاده نمی‌کند که داخل بدن بماند.

تصمیم در مورد اینکه کدام نوع جراحی برای شما مناسب است و باید آن را داشته باشید، بسیار مهم است و برای انتخاب آن، با پزشک خود مشورت کنید.اگر گزینه‌های متفاوتی پیش‌رو دارید، سوال‌های زیر را بپرسید:

چه مقدار کاهش وزن با هر یک از روش‌ها می‌توانم انتظار داشته باشم که کم کنم؟

هر روش چقدر طول می‌کشد تا وزن من را کاهش دهد؟

خطرات هر کدام از روش‌ها برای فردی مانند من چه هستند؟

با هرکدام از گزینه‌های انتخابی، چه تغییراتی باید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود ایجاد کنم؟

با هر تصمیمی که می‌گیرید، مطمئن شوید جراح شما در زمینه جراحی کاهش وزن بسیار باتجربه و متبحر است.

مزایای جراحی: علاوه بر کمک به کاهش وزن، این نوع جراحی می‌تواند به بهبود یا حتی رهایی از بعضی مشکلات خاص زیر کمک کند: دیابت، پرفشاری خون، کلسترول بالا، آپنه خواب (اختلالی که باعث می‌شود تنفس فرد در خواب برای مدت کوتاهی متوقف شود) و بیماری ریفلاکس (ترش کردن).

خطرات جراحی: این خطرات متفاوت بوده و بستگی دارد به: چه نوع جراحی کاهش وزن انجام داده‌اید، جراحی شما به صورت باز انجام شده یا لاپاروسکوپی، جراح شما تا چه اندازه باتجربه است.

در کل، خطرات شامل موارد زیر هستند: خونریزی، عفونت داخل شکم یا در زخم‌های ناشی از جراحی، نشت از محل‌های برش روی معده یا روده‌ها، مشکلات قلبی و ریوی، سنگ صفراوی، مشکلات تغذیه‌ای، اسهال شدید، نیاز به انجام جراحی بیشتر.

پس از جراحی باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا یاد بگیرید باید چه تغییراتی را در رژیم غذایی خود اعمال کنید. شما نیاز دارید تا غذاهای سالمی مصرف کنید که با جراحی شما سازگارباشد. به‌طور مثال، باید غذاهایی با پروتئین بالا و چربی و کالری کم مصرف کنید. از غذاهای مایعی‌شکل که کالری بالایی دارند، مانند بستنی، بپرهیزید. اگر غذاهای ناسالم بخورید، شانس خود را برای کاهش وزن از دست داده‌اید.

اگر بای‌پس معده انجام داده‌اید، نیاز دارید تا از غذاهای خاصی که شما را بیمار کنند، بپرهیزید. علاوه براین، شاید نیاز به مصرف مولتی‌ویتامین و مواد معدنی هم پیدا کنید. این ویتامین‌ها باید تا آخر عمر شما مصرف شوند تا بدنتان سالم بماند.

منبع: روزنامه سپید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ