پیدا کردن بهترین رنگ مو بر اساس رنگ پوست

مهرناز زاوه
اغلب اوقات از خود یا دیگران می‌پرسید چه رنگ مویی بیشتر از همه به شما می‌آید. رنگ مویی که دوستتان را جذاب جلوه می‌دهد ممکن است اصلا برای شما مناسب نباشد و این تا حد زیادی به تفاوت رنگ پوست او با شما مربوط می‌شود.

اغلب اوقات از خود یا دیگران می‌پرسید چه رنگ مویی بیشتر از همه به شما می‌آید. رنگ مویی که دوستتان را جذاب جلوه می‌دهد ممکن است اصلا برای شما مناسب نباشد و این تا حد زیادی به تفاوت رنگ پوست او با شما مربوط می‌شود. برای کمک به پیدا کردن مناسب‌ترین رنگ مو برای پوستتان از متخصصین سوال کرده‌ایم.
تعیین رنگ پوست: تیره
افرادی که رنگ پوستشان مثل کری واشنگتن تیره است، معمولا چشم‌های قهوه‌ای تیره دارند. پوست این افراد در لباس‌های روشن رنگی مانند بنفش یا سبز زیباتر جلوه می‌کند. هر قدر پوست تیره‌تری داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید رژ لب انتخاب کنید. رنگ گوجه‌ای، قرمز و شرابی روی پوست‌های تیره زیباتر جلوه می‌کند. رگ‌های مچ دست این افراد معمولا بنفش است. آنها می‌توانند از طلا و نقره استفاده کنند.
تعیین رنگ پوست: گرم
افرادی که مثل جنیفر لوپز پوستی با رنگ گرم دارند، معمولا چشم‌های سبز، فندقی، کهربایی یا قهوه‌ای رنگ دارند. پوست این افراد در پیراهن‌های سفید یا بژ زیباتر دیده می‌شود. رنگ‌های مرجانی، قرمز مایل به قهوه‌ای و شکلاتی به لب‌های این افراد بیشتر می‌آید. رگ‌های مچ دست این افراد متمایل به سبز است. آنها می‌توانند از طلا و جواهر استفاده کنند.
تعیین رنگ پوست: سرد
افرادی که مثل ایمی آدامز پوستی سرد دارند، معمولا چشم‌های آبی، خاکستری، آبی مایل به سبز با رگه‌های خاکستری یا قهوه‌ای تیره دارند. پوست این افراد در پیراهن‌های سفید بهتر جلوه می‌کند. رژ لب‌های قرمز متمایل به صورتی نیز به این افراد می‌آید. رگ‌های مچ دست این افراد معمولا آبی رنگ است. نقره به این افراد بیشتر می‌آید.
پیدا کردن رنگ: پوست روشن
اگر پوست روشن دارید، بهتر است از رنگ موهای کم‌رنگ‌تر استفاده کنید. پوست‌هایی با رنگ گرم مثل میشل ویلیامز با رنگ موی شکلاتی، بلوند کاهی و عسلی زیباتر به نظر می‌رسند. این رنگ ها نقش بسزایی در نمایش نرمی، درخشندگی و زیبایی چهره شما ایفا می‌کنند. اگر رنگ پوست شما مثل جانیری جونز سرد است، بهتر است از رنگ‌های مایل به آبی مانند پلاتینی، کتانی و بور شامپاینی استفاده کنید.
حفظ رنگ: پوست روشن
بورترین رنگ مو نیز دو هفته پس از استفاده، کم‌رنگ می‌شود. شما می‌توانید از شامپوهای پنتن پرو-وی برای حفظ رنگ موهای خود استفاده کنید.
پیدا کردن رنگ: پوست میانه
نه تنها این پوست همه کاره طیف گسترده‌ای از سایه‌های مختلف را به خود می‌گیرد، بلکه پس زمینه زیبایی را برای هایلایت‌های با کنتراست بالا فراهم می‌کند. افرادی که مثل کامرون دیاز پوست سرد دارند، باید از رنگ‌های خاکستری، بور یا قهوه‌ای استفاده کنند تا با سرخی پوستشان مقابله کنند. رنگ‌های بور گندمگون، طلایی کاراملی یا مسی نیز از زرد شدن چهره‌های گرم مانند هیلاری داف جلوگیری می‌کنند.
حفظ پوست: پوست میانه
اگر رنگ‌های خیلی روشن انتخاب کنید، ممکن است موهایتان پس از مدتی برنجی رنگ شود. شامپوهای فیتوستروس که حاوی عصاره گریپ فروت هستند، نقش قابل توجهی در حفظ رنگ موهای شما خواهند داشت.
پیدا کردن رنگ: پوست زیتونی
پوست‌های گرم و مرطوب با رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی جلوه بهتری دارند. اگر می‌خواهید به پوست خود کمی عمق دهید، بهتر است از رنگ‌های طلایی یا عسلی برای هایلایت کردن بخشی از موهای خود استفاده کنید. برای متعادل ساختن ته رنگ مایل به سبز بر روی پوست‌های سرد مانند الکس چانگ، سعی کنید از رنگ‌هایی مانند بلوطی، قهوه‌ای مایل به قرمز، دارچینی، خرمایی و رنگ‌های متمایل به بنفش استفاده کنید تا گرمای طبیعی پوستتان حفظ شود.
حفظ رنگ: پوست زیتونی
هر نوع آسیبی که حین آرایش به موها وارد شود، باعث می‌شود که موهای قهوه‌ای شما خشک و یکنواخت به نظر برسند. بنابراین تا می‌توانید از محصولات مرطوب کننده پوست و مو استفاه کنید تا حالت و درخشندگی موهایتان برقرار بماند. برای آنکه به پوست تیره خود بُعد بیشتری ببخشید، می‌بایست از سرم‌های براق کننده استفاده کنید تا رطوبت موها حفظ شده و از خشک شدن آنها جلوگیری شود.
پیدا کردن رنگ: پوست تیره
نکته‌ای که در مورد پوست‌های تیره وجود دارد این است که تضاد بین مو و چهره برقرار باشد؛ این امر شامل تیره کردن یا روشن‌تر کردن موهاست. اگر رنگ موهای شما به رنگ پوستتان نزدیک است، برجستگی چهره به تدریج محو خواهد شد. کسانی که مثل آلکس وکس پوست تیره دارند، در رنگ‌های آبی زیباتر جلوه می‌کنند. اگر شما هم مانند ویولا دیویس پوست تیره دارید، بهتر است از قهوه‌ای افرا، شکلاتی و سایر رنگ‌های غنی و گرم استفاده کنید تا از زرد شدن پوست خود جلوگیری کنید.
حفظ رنگ: پوست تیره
رشته‌های تیره مو وقتی نور را منعکس می‌کنند، زیباتر به نظر می‌رسند. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که فاقد سولفات هستند. مواد شوینده چربی طبیعی موهای شما را از بین می‌برند. ماسک‌های تقویت کننده اورئال گزینه مناسبی هستند.
منبع: instyle

چگونه رنگ موی خود را با فصل‌ها هماهنگ کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ