افزایش دلال بازی در حوزه سلامت؟!

jalalvand
متولیان طرح تحول، عدم توجه به بخش بهداشت را نمی‌پذیرند. تعدادی از آنها منتقدان را محکوم به بی‌اطلاعی می‌کنند و در این میان اگر قصد برخورد منطقی‌تر داشته باشند، طرح مراقبین سلامت را به‌عنوان یکی از مصادیق برنامه‌های بهداشتی معرفی می‌کنند.

مطابق این طرح هر مرکز بهداشتی درمانی، جمعیتی معادل 12 هزار و 500 نفر را تحت پوشش دارد. اگرچه قرار است در این مراکز مراقبین سلامت به ارائه خدمات بهداشتی درمانی مختلف ازجمله مراقبت‌های تغذیه‌ای بپردازند، اما گویا انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت ندارند. چراکه وزارت بهداشت تامین این نیروهای با ارزش را به عهده بخش خصوصی گذاشته و گویا نظارتی هم بر عملکرد آنها ندارد.

ربابه شیخ‌الاسلام نقطه ضعف اصلی را در این می‌بیند که امروز همه امور، تبدیل به دلالی شده است. رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران برای روشن‌تر شدن موضوع مثالی می‌زند و به سپیدآنلاین می‌گوید: «زمانی دلال‌بازی‌ها فقط در صنف میوه و تره‌بار وجود داشت. به این شکل که میوه در باغ بسیار ارزان بود اما چون عده‌ای آن را خریداری و انبار کرده و در مواقع دلخواه به فروش می‌رساندند، قیمت آن بالا می‌رفت که بعدها به این نتیجه رسیدند باید دست واسطه‌ها کوتاه شود.»

وی ادامه می‌دهد: «امروز این دلال‌بازی‌ها در بخش سلامت نیز مرسوم شده و عمده سود را شرکت‌هایی می‌برند که بدون انجام هیچ کاری، فقط امور را مدیریت می‌کنند که این مدیریت را وزارت بهداشت نیز می‌تواند انجام دهد. وزارت بهداشت اگر این هزینه‌ها را صرف ساختارسازی کند، اهداف پایدارتری خواهد داشت.»

شیخ‌الاسلام ضمن انتقاد از اینکه نظارتی بر روند فعالیت این شرکت‌ها صورت نمی‌گیرد، تصریح می‌کند: «تنها کاری که این شرکت‌ها می‌کنند این است که نیرویی را مجرب کرده و سال بعد نیروهای دیگری می‌گیرند و آنها را مجرب می‌کنند.»

منبع: سپید آنلاین

لینک مرتبط: برخی پزشکان مشهور کشورمان بخاطر دریافت زیرمیزی‌ محکوم شدند!

بالاخره تخلفات وحشتناک پزشکی پیگیری میشوند؟!

دفاعیه از پزشکان در مقابل قصورات و تخلفات آنان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ