چه عواملی باعث تورم انگشتان می‌شوند؟

مهرناز زاوه
اگر حلقه‌ای که در دستتان می‌اندازید به ناگهان برایتان تنگ‌تر شده اصلا نترسید. اما فراموش نکنید تورم انگشتان می‌تواند به خاطر بیماری‌های جدی باشد. بنابراین بهتر است از علل آن مطلع باشید.

اگر حلقه‌ای که در دستتان می‌اندازید به ناگهان برایتان تنگ‌تر شده اصلا نترسید. اما فراموش نکنید تورم انگشتان می‌تواند به خاطر بیماری‌های جدی باشد. بنابراین بهتر است از علل آن مطلع باشید.
آیا ممکن است غذاها باعث پف کردن و تورم شود؟
اگر عاشق سینه‌چاک غذاهای سوخاری و یا سایر غذاهای نمکی هستید، باید بدانید که خوردن نمک زیاد باعث می‌شود که بدنتان آب بیشتری در خود نگه دارد و در کل پف کرده و شکمتان باد کند. این مسئله می‌تواند به تورم قوزک پا یا انگشتان و حتی شکم منتهی شود. هم‌چنین حواستان به غذاهایی باشد که محتوای نمک آنها بسیار زیاد است، غذاهایی مانند سس سویا، سس سالاد و زیتون.
آیا گرما باعث حفظ آب در بدن می‌شود؟
اگر اخیرا شانس آن را داشته‌اید تا از آب و هوای گرم لذت ببرید؟ این مسئله می‌تواند منجر به حفظ آب در بدن شود. گفته می‌شود که این مسئله به خاطر آن است که بدن تلاش می‌کند تا خودش را خنک کند و این کار را با افزایش اندازه رگ‌های خونی انجام می‌دهد تا جریان خون داخل آنها را کُند کند. با این حال، بدن در این وضعیت دچار بیش‌کاری شده و رگ‌های زیادی را منبسط می‌کند و این باعث تورم انگشتان می‌شود.
جاذبه و تورم انگشتان
جاذبه هم علل بسیاری از چیزهاست، از افتادگی اعضای بدن و چین و چروک‌ها گرفته تا تورم انگشتان.
چرا برخی از داروها باعث تورم می‌شوند؟
برخی از داروها مانند داروهای مربوط به بالا بودن فشار خون، می‌توانند مسبب حفظ آب در بدن شده و در نتیجه به تورم انگشتان بیانجامند. در این مواقع حتما به پزشک عمومی مراجعه کرده و علت را بیابید.
ورزش و تورم انگشتان
انگشتان متورم اغلب ناشی از عوارض جانبی فعالیت‌های فیزیکی‌اند. البته هنوز محققان به طور دقیق از این مسئله مطمئن نیستند که چرا این مسئله رخ می‌دهد اما نظریه‌هایی درباره علت وقوع این امر وجود دارد.
برای مثال، وقتی جریان خون به برخی اعضای بدن افزایش می‌یابد تا اکسیژن کافی به عضلات برسد، جریان خون در دست‌هایتان کاهش می‌یابد و این کاهش منجر به سرد شدنشان می‌شود. وقتی رگ‌های خونی سرد شوند، گشادتر می‌شوند تا خون بیشتری وارد آنها شود و این به تورم انگشتان می‌انجامد. 
منبع: webmd

درمان خانگی برای تورم پا با خردل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ