چطور می‌توان دندان‌درد را سریع برطرف کرد؟

مهرناز زاوه
پوسیدگی دندان و عفونت آن می‌تواند منجر به دندان‌درد شود. و با اینکه بسیاری از افراد به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند تا علت این درد را بیابند، در عین حال به دنبال راه‌هایی هم هستند که تا قبل از رفتن پیش پزشک، بتوانند سریعا این درد را از بین ببرند.

پوسیدگی دندان و عفونت آن می‌تواند منجر به دندان‌درد شود. و با اینکه بسیاری از افراد به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند تا علت این درد را بیابند، در عین حال به دنبال راه‌هایی هم هستند که تا قبل از رفتن پیش پزشک، بتوانند سریعا این درد را از بین ببرند. در اینجا به چند مورد از این روش‌ها اشاره می‌کنیم.
چیزهایی که لازم دارید:
-نخ دندان
-مسکّن
-یخ
قدم ۱
با استفاده از نخ دندان، اضافه غذا را از بین دندان‌هایتان خارج کنید. ممکن است دندان‌درد بعد از خوردن غذا و گیر کردن آن لای دندان‌ها رخ دهد. از آنجایی که ممکن است این غذا مسبب آزردگی و درد شود، حتما با نخ دندان آن را خارج کنید تا دندان‌درد ناشی از آن متوقف شود.
قدم ۲
یک قرص مسکّن در دهانتان بگذارید تا آب شود. ایبوپروفن یا آسپیرین گزینه‌های خوبی برای قطع سریع درد هستند. سعی کنید قرص را دقیقا روی دندان نگذارید.
قدم ۳
با یک ماده یا اسپری ضدعفونی‌کننده، دندان را بی‌حس کنید. مقداری بی‌حسی دهانی را به پنبه‌ای آغشته کرده و بعد به دندانی بمالید که درد می‌کند.
قدم ۴
از یخ استفاده کنید. اگر ماده بی‌حسی در دسترس نداشتید، یک تکه یخ را در پارچه‌ای بپیچید و به آن قسمت گونه که نزدیک دندان مورد نظر است بچسبانید تا بتواند درد دندان را کاهش دهد. بعد از ۱۵ دقیقه یخ را بردارید. این کار را بیش از ۴ بار در روز انجام دهید.
منبع: NHS

درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ