چگونه به بهترین شکل از رژ لب استفاده کنیم-قسمت دوم

مهرناز زاوه
برای آنکه میزان زردی دندان‌ها کمتر خود را نشان دهد سعی کنید از رژ لب‌هایی با ته-رنگِ نسبتا آبی رنگ استفاده کنید. لازاروس، یکی از آرایشگران معروف نیویورک معتقد است که در این مواقع رنگ‌های ارغوانی،‌ صورتی، شرابی و یا بنفش بیشتر جواب می‌دهند.

در قسمت اول با نکات کلیدی برای آرایش هرچه زیباتر لب‌هایتان آشنا شدید. در اینجا موارد دیگری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
چطور در فرشگاه، رژ لب را به بهترین شکل تست کنیم؟
پاک نکردن رژ لب با دستمال در فروشگاه محصولات آرایشی عملی غیربهداشتی برای تست رژ لب محسوب می‌شود. می‌توانید اصلا آن را روی لبتان نمالید و قسمتی از آن را روی نوک انگشتانتان امتحان کنید. در واقع رنگ مورد نظرتان روی نوک انگشت‌ها بیشتر از پشت دست خود را نشان خواهد داد. از طرفی پاک کردن انتهای رژ لب پیش از آنکه بخواهید آن را به فرد دیگری بدهید تا امتحان کند، نشانگر رعایت ادب و شخصیت شماست.
رژ لب‌های بدرنگ‌تان را دور نیاندازید
افراد متخصص در حوزه بهداشتی و آرایشی معتقدند شما می‌توانید با ترکیب رنگ رژ لب‌هایی که دوست ندارید٬ به یک رنگ فوق العاده و معرکه دست پیدا کنید. از طرفی می‌توانید پیش از استفاده از رژ لبی که رنگی بسیار روشن دارد، لب‌هایتان را با خط لبی تیره‌تر آرایش کنید.
چطور می‌توان کاری کرد که جای رژ روی لیوان نماند؟
سعی کنید پیش از نوشیدن هر چیزی از لیوان، با احتیاط لب‌هایتان را به هم بمالید و با زبان خیس کنید. مطمئن باشید جواب می‌دهد. رژ لبی که جایش روی فنجان یا گونه‌های همسرتان نماند، در نهایت روی صورت خودتان خواهد ماند (که خیلی هم افتضاح خواهد بود). چند سال پیش در مقاله‌ای خواندم که اکثر زنان در طول زندگی‌شان حدود نیم کیلو رژ لب می‌خورند. شاید عجیب به نظر برسد اما صحت دارد. با این حال، اصلا نیاز نیست نگران چیزی باشید،‌ ترکیبات موجود در رژ لب به شما آسیبی وارد نمی کنند و توسط اسیدهای معده تجزیه می شوند.
با این حقه، می‌توانید کاری کنید که رژ لب با دندان هایتان تماسی نداشته باشد
بعد از استفاده از رژ لب، انگشت اشاره خود را در دهان قرار داده و بعد آن را بیرون بکشید. با این کار،‌ رژ لب اضافی به جای آنکه به دندان‌هایتان بچسبد،‌ به انگشتتان مالیده می‌شود.
می توان از رژ لب به عنوان رژ گونه هم استفاده کرد
اما سعی نکنید که هیچ وقت از رژ گونه به جای رژ لب استفاده کنید. برای استفاده از رژ لب به عنوان رژ گونه، با چند ضربه، نوک آن را به برجستگی استخوان گونه‌تان بزنید و بعد حسابی بمالید و مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود که اول پوستتان حسابی مرطوب شده و بعد رژ لب به خوبی خود را نشان دهد.
با بالا رفتن سن بهتر است از رژ لب هایی که میزان کرمی بودنشان بیشتر است، استفاده کنید
وقتی سنمان بالا می رود، لب‌هایمان حجمشان را از دست می دهند. بنابراین باید سعی کنید از رژ لب‌های مات و برق لب پرهیز کنید و به جایش از رژ لب هایی که حالت کِرِمی دارند استفاده کنید. همچنین حواستان به رژ لب های تیره هم باشد.
پوشاندن دندان های زرد
برای آنکه میزان زردی دندان‌ها کمتر خود را نشان دهد سعی کنید از رژ لب‌هایی با ته-رنگِ نسبتا آبی رنگ استفاده کنید. لازاروس، یکی از آرایشگران معروف نیویورک معتقد است که در این مواقع رنگ‌های ارغوانی،‌ صورتی، شرابی و یا بنفش بیشتر جواب می‌دهند.
به جای دور انداختن رژ لب شکسته، آن را ترمیم کنید
اگر رژ لب‌تان به هر دلیلی شکست،‌ می‌توانید به راحتی قسمت شکسته آن را با یک دستمال جدا کنید٬ و بعد به آرامی تکه شکسته را روی شعله یک کبریت روشن قرار دهید. وقتی کمی آب شد،‌ دوباره آن را به انتهای رژ لب اصلی بچسبانید٬ بعد آن را به سمت پائین بچرخانید و بدون آنکه درش را ببندید به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
رژ لب‌تان تمام شده؟
ممکن است متوجه شوید که کمی رژ لب در انتهای جای آن وجود دارد. می‌توانید مقدار باقیمانده‌ی آن را با یک گوش-پاک کن یا خلال دندان بیرون بکشید و آن را در جعبه رژ لب با وازلین یا برق لب مخلوط کنید. برای استفاده از آن از برس لب استفاده کنید. یکی از دوستانم عادت دارد که بقایای رژ لبش را از جای اصلی آن خالی می‌کند و در قوطی قرص می‌ریزد. سپس آنها را در مایکروفر گرما می‌دهد تا وقتی که رژ لب آب شود. بعد با استفاده از برس لب از آنها استفاده می کند.
منبع: webmd

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ