چگونه به بهترین شکل از رژ لب استفاده کنیم-قسمت اول

مهرناز زاوه
برای آنکه آرایش‌تان رنگ خود لب باشد، که با سایه‌ی خاکستری چشم خیلی سِت خواهد شد، پیش از استفاده از برق لب، می‌توانید روی لب‌تان کانسیلر یا کرم بمالید؛ چون باعث می‌شود لب بی‌رنگ به نظر برسد.

جولیان درک، متخصص زیبایی- یکی از نکاتی که همیشه در آرایش آن را رعایت می‌کنم این است که سعی می‌کنم از لوازم آرایش طوری استفاده کنم تا اجزای صورتم بیشتر به چشم بیاید. اگر از رژ لب زیاد استفاده می‌کنید، پس فرد خوش شانسی هستید. زمان آن رسیده تا کاری کنید که برجسته شده و بیشتر به چشم بیایند. 
سعی کنید چشم‌‌ها و دهانتان را زیاد برجسته نکنید
خانم‌هایی که چشمانشان را آرایش غلیظی می‌کنند و از رژ لب‌های تیره استفاده می‌کنند چهره‌ای کاملا مصنوعی پیدا خواهند کرد. اگر می‌خواهید از رژ لب قرمز استفاده کنید، سعی کنید باقیِ آرایش‌تان به رنگ روشن باشد. اگر می‌خواهید چشمانتان بیشتر دیده شود،‌ برق لب روشنی روی لب‌هایتان بزنید یا لااقل رژ لبی با رنگ روشن انتخاب کنید که زیاد چشم را نزند.
برای آنکه آرایش‌تان رنگ خود لب باشد، که با سایه‌ی خاکستری چشم خیلی سِت خواهد شد، پیش از استفاده از برق لب، می‌توانید روی لب‌تان کانسیلر یا کرم بمالید؛ چون باعث می‌شود لب بی‌رنگ به نظر برسد.
چگونه می‌‌توان لب‌ها را گوشتالو کرد؟
برای آنکه لب‌تان خیلی برجسته به نظر بیاید لازم نیست پرکننده به آن تزریق کنید. برای داشتن لب‌های پُر٬ می‌توانید مداد لب را درست روی بخش بیرونی لب‌هایتان بکشید، و بعد در وسط لبِ‌ پایینی کمی برق لب مالیده و در نهایت کمی لب‌ها را به هم بمالید.
چگونه می‌توان رنگ مناسبی برای رژ یا برق لب انتخاب کرد؟
از رژ لب دوست‌تان خوشتان می‌آید٬ اما شاید این رنگ به شما نیاید. بابی برائن، هنرمند آرایشگر معتقد است که بهترین سایه‌ی رژ لب سایه‌ای همرنگ لب یا ۲ درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی آن است. سایه‌هایی در مایه‌های نارنجی یا قهوه‌ای مثل سرخِ مایل به زرد٬ تنها ممکن است به بعضی از افراد بیابد. این سایه‌ها باعث می‌شود که دندان‌هایتان زرد رنگ به نظر برسد.
آیا راهی هست که به بهترین شکل بتوان از رژ لب استفاده کرد؟
من چندان اعتقادی به قوانین مربوط به استفاده از رژ لب ندارم. برخی از زنان از برس‌های خاص رژ لب استفاده می‌کنند. من هم یکی از آنها دارم اما هرگز از آن استفاده نکرده‌ام. برخی دیگر از انگشت وسط خود برای این کار استفاده می‌کنند (یک بار در جایی گفته بودم که این یکی از اشتباهات رایج در استفاده از محصولات آرایشی است). بسیاری از زنان به طور مستقیم از خود قوطی محصول آن را استفاده می‌کنند. خودتان ببینید کدام رنگ برایتان مناسب‌تر است، مادامی که رنگ آن به لبتان بیاید، پس زیبا خواهید بود.
از خط لب به عنوان رنگ پایه استفاده کنید
اگر در قدم اول لب‌هایتان را با خط لب پر کنید، رژ لب دوام بیشتری خواهد داشت. اگر از رژ لب‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌کنید٬ بهتر است از خط لب بی‌رنگ یا خیلی کمرنگ استفاده کنید و سپس رژ لب را رویش بمالید.
در این زمینه استفاده از برق لب چندان توصیه نمی‌شود؛ چون زود از بین می‌رود، اما اگر اول از همه لب‌هایتان را با خط لب پر کنید، برق لب حسابی روی آن می‌ماند.
می‌توانید قبل یا بعد از استفاده از رژ یا برق لب، از خط لب استفاده کنید
برخی از زنان ترجیح می‌دهند که اول از همه از خط لب استفاده کنند،‌ و شاید این بحث پیش بیاید که در این شرایط اگر بخواهید در قدم اول رژ لب بزنید، با این کار دیگر قادر نخواهید بود تا خط اصلی و طبیعی لب‌هایتان را ببینید. اما من متوجه شدم بعد از مالیدن رژ لب، وقتی از خط لب استفاده می‌کنم، لب‌هایم حالت طبیعی خود را بیشتر نشان می‌دهد.
هرگز یک خط لب تیره را با رژ لب روشن استفاده نکنید
لب‌های برجسته بسیار جذاب‌اند٬ اما بهتر است اول از این مسئله مطمئن شوید که خط لب‌تان با رژ و برق لب سِت است. خط لب تیره و لب‌های روشن چندان جالب نیست.
منبع: webmd

چگونه ابرو و مژه‌های بی‌نقصی داشته باشیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ