حـرف زدن با هنـدزفـری خـطـرنـاک اسـت

faateme1366
شاید بیشتر ما فکر کنیم، تنها پیامک دادن یا به دست گرفتن گوشی تلفن هنگام رانندگی است که می‌تواند ما را با خطر مواجه کند و برای همین از هندز فری یا پیام‌های صوتی برای این منظور بهره بگیریم اما نکته اینجاست که گوش دادن و پاسخ دادن در یک مکالمه تلفنی به حضور ذهنی نیاز دارد که می‌تواند توجه فرد را از رانندگی منحرف کند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که فکر می‌کنید صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی خطری برای شما ندارد، بد نیست دوباره در این مورد فکر کنید. در اینجا به چند نکته که به‌طور معمول حواس افراد به خود جلب و از رانندگی پرت می‌کند، اشاره می‌کنیم:

        مکالمه تلفنی، زمان واکنش راننده را کاهش می‌دهد، درست به همان اندازه‌ای که نوشیدن الکل می‌تواند تمرکز راننده را از بین ببرد.

        مغز برای استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، باید چندکارگی (Multi-tasking) عمل کند که این امر می‌تواند رانندگی را با خطر جدی همراه کند.

        صحبت کردن با فردی درون خودرو کاملا با صحبت کردن با تلفن تفاوت دارد. سرنشینان خودرو به علت حضور در آن، از خطرات احتمالی آگاه هستند درحالی‌که کسانی که پشت تلفن هستند، نمی‌توانند درکی از موقعیت شما هنگام رانندگی داشته باشند.

منبع: روزنامه سپید

از ال سی دی موبایل تا نابینایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ