این افراد موفق مشهور قبل از خواب چه کار می کنند!(قسمت اول)

jalalvand
آخرین فعالیت‌هایی که هر فرد قبل از خواب شبانه انجام می‌دهد، ممکن است تاثیر به سزایی در عملکرد و نیروی وی در روز بعد داشته باشد. ما با انجام برخی کارها و یا عادت‌های ساده می‌توانیم خود را قبراق و سرحال برای فعالیت‌های روزمره آماده کنیم. افراد موفق برای لحظه های زندگی خود برنامه‌ریزی دارند، حتی برای لحظات قبل از خواب خود؛ چون می‌دانند موفقیت آن‌ها در گروی سلامت جسم و روان آن‌ها است.

افراد کارآفرین و موفق می‌دانند که موفقیتشان در گرو سلامت ذهن و جسم آن‌ها است و سلامت هر دوی این‌ها به خواب کافی بستگی دارد. آخرین کارهایی که قبل از خواب شبانه انجام می‌دهید، تاثیر به سزایی بر حس و حال و انرژی شما در روز بعد خواهد داشت و انرژی‌تان اغلب مشخص می‌کند که خواب شما چقدر خوب و کافی بوده است. به همین دلیل داشتن یک روال خواب منظم می‌تواند بسیار مهم و کارساز باشد. حال ببینیم افراد موفق قبل از خواب چه کارهایی انجام می‌دهند:

1- آن‌ها مطالعه می‌کنند

کارشناسان اتفاق نظر دارند که مطالعه کردن آخرین کاری است که اکثر انسان‌های موفق قبل از خواب انجام می‌دهند. بیل گیتس از جمله کسانی است که قبل از خواب شبانه حداقل نیم ساعت مطالعه می‌کند.

مایکل کر (Michael Kerr) سخنگوی بین‌المللی کسب و کار و مولف کتاب ” نمی‌توانید جدی باشید! شوخ طبعی را وارد کار کنید” می‌گوید که رهبران کسب و کار زیادی را می‌شناسد که قبل از خواب بخشی از وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهند، تا جایی که در تقویم و یادداشت‌های خود از آن به عنوان ” آیتم غیرقابل حذف” یاد می‌کنند.

کِر می‌گوید:” این زمان لزوماً برای خواندن مطالب مربوط به کسب و کار یا کتاب‌های الهام بخش نیست. اکثر انسان‌های موفق موفقیت خود را در کسب اطلاعاتی می‌دانند که از منابع مختلف جستجو می‌کنند و باورشان این است که این کار به آن‌ها کمک می‌کند خلاقیت و شور و اشتیاق‌شان بیشتر شود.

2- آن‌ها با کار قطع ارتباط می‌کنند

کِر می‌گوید، حقیقت این است که افراد موفق قبل از خواب هرکاری انجام می‌دهند غیر از کارهایی که به شغلشان مربوط می‌شوند. آن‌ها با وسواس ایمیل‌های خود را چک نمی‌کنند و سعی نمی‌کنند ذهن خود را معطوف به مشکلات و مسائل مربوط به کار کنند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که اگر زمان خواب خود را با کار مرتبط کنید، استراحت کردن برایتان سخت‌تر می‌شود، بنابراین لازم است که فقط برای استراحت به تخت‌خواب خود بروید.

سعی کنید حداقل نیم ساعتی را بین خواندن آخرین ایمیل خود و زمان خوابتان فاصله بدهید.

3- آن‌ها کاملاً قطع ارتباط  می‌کنند

قطع ارتباط با کار به این معنی است که قبل از خواب ایمیل‌های خود را چک نکنید، اما به این معنی نیست که به سراغ شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های گوشی همراه خود بروید. محقیقین عقیده دارند که نگاه کردن به هرگونه صفحه نمایشی قبل از خواب، بیشتر به ضرر شماست تا به نفع شما.

نور آبی رنگی که از گوشی شما ساطع می‌شود، شبیه نور خورشید است که به ذهن شما می‌گوید که تولید ملاتونین را متوقف کند، هورمون مهمی که برای تنظیم رتیم شبانه روزی شما لازم است و به بدن شما می‌گوید که چه زمانی وقت خواب و چه زمانی وقت بیدار شدن است. این کار نه تنها باعث بدخواب شدن شما می‌شود، بلکه مشکلاتی همچون مشکلات بینایی، سرطان و افسردگی را نیز ممکن است به همراه  داشته باشد.

4- آن‌ها فهرست وظایف روزمره خود را تهیه می‌کنند

کِر می‌گوید: ” برای افراد موفق پاک کردن ذهن برای یک خواب خوب شبانه، از ضروریات است”. آن‌ها اغلب این زمان را به نوشتن فهرست وظایف روزانه و کارهایی که به رسیدگی نیاز دارند، اختصاص می‌دهند تا به این ترتیب ذهن خود را در طول شب از افکار مزاحم و پراکنده دور نمایند.

5- آن‌ها وقت‌شان را با خانواده سپری می‌کنند

وودوارد (Woodwarrd) می‌گوید باید زمانی از وقت خود را به گپ و گفت با همسر و فرزندانمان اختصاص دهیم. البته شاید عده‌ای نمی‌توانند زمان خواب خود را با همسر و یا دیگر اعضای خانواده تنظیم کنند ولی اگر این کار عملی باشد، راهکار خوبی برای صحبت کردن با آن‌ها در مورد اتفاقات روز است.

لطفا ادامه مطلب را در افراد موفق مشهور قبل از خواب چه کار می کنند!(قسمت دوم) بخوانید.

منبع: مجله شبکه- اینک

لینک مرتبط: ۹ عادت پیش از خواب برای افراد موفق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ