روش‌های طبیعی برای رهایی از شر حشرات در خانه

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که در خانه در معرض آفت‌کش‌ها وحشره‌کش‌ها قرار می‌گیرند احتمال بروز خطر سرطان در آنها بیشتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد بچه‌هایی که در خانه در معرض آفت‌کش‌ها وحشره‌کش‌ها قرار می‌گیرند احتمال بروز خطر سرطان در آنها بیشتر است. در همین زمینه محققان کوشیدند تا ارتباط میان بروز سرطان در بچه‌ها و آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌های داخلی (خانگی)، آفت‌کش‌های خارجی و علف‌کش‌ها را بیابند. در اینجا به راه‌کارهایی طبیعی برای رهایی از شر آفت‌کش‌ها می‌پردازیم.
مورچه‌ها
عصاره لیمو، دارچین، نعناع. این‌ها ترکیباتی عالی برای از بین بردن مورچه‌ها هستند و از طرفی روشی طبیعی و ساده برای جلوگیری از ورود آنها به خانه محسوب می‌شوند.
حشرات خانگی
از نوار مگس‌کش گرفته تا گیاهان مگس‌خوار، روش‌‌هایی غیرشیمیایی برای رهایی از شر حشرات مزاحم وجود دارد. شاید یک سطل آب باعث شود بتوانید کاری کنید تا دیگر وارد خانه نشوند.
ساس‌های متعفن
احتمالا این ساس‌ها را می‌شناسید خصوصا وقتی که این حشرات بدبو را در یک گوشه پیدا می‌کنید. خوشبختانه کمی مایع ظرفشویی بهترین راه‌حل برای رها شدن از شر ‌این حشرات است.
مگس‌های میوه
این حشرات کوچک آزاردهنده عاشق ته‌مانده میوه‌ها و سبزیجات هستند. سعی کنید از ترفندی خوشمزه برای رهایی از شرشان استفاده کنید یعنی اقداماتی وسوسه‌انگیز با کمک میوه‌ها تا بتوانید آنها را به دام بیاندازید.
پشه‌ها
هر جا که رطوبت باشد، این حشرات آزاردهنده هم همان‌جا زندگی می‌کنند، بنابراین سعی کنید با قرار دادن موز پوسیده یا سیب‌زمینی نرم، آنها را وسوسه کنید و به دام بیاندازید. اگر این حرکت جواب نداد، برخی راهکارهای دیگر مانند مایع ظرفشویی و یا سرکه هم جواب خواهد داد.
منبع: medicaldaily

به این دلایل پشه‌ها را به خودتان جذب می‌کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ