به این دلایل پشه‌ها را به خودتان جذب می‌کنید

مهرناز زاوه
در شرایطی که لکه‌ها و ورم‌های قرمز روی پوستتان به چشم می‌خورد، همیشه برایتان سؤال بوده که چرا جای نیش پشه روی تن دوستی که کنارتان نشسته دیده نمی‌شود.

از بین تمام مردم کره زمین، این تنها شما هستید که پشه تمام دست‌ و پاهایتان را نیش می‌زند. در شرایطی که لکه‌ها و ورم‌های قرمز روی پوستتان به چشم می‌خورد، همیشه برایتان سؤال بوده که چرا جای نیش پشه روی تن دوستی که کنارتان نشسته دیده نمی‌شود. خب جواب این است که شما یک آهنربای پشه هستید. بله درست شنیدید. در اینجا به دلائل علمی این مسئله اشاره می‌کنیم.
۱.گروه خونی شما «O» است
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که گروه خونی «O» دارند در مقایسه با افرادی که گروه خونی دیگری مانند A ، B و یا AB دارند، بیشتر پشه‌ها را به خود جذب می‌کنند. در این تحقیقات مشخص شده است که اولویت نیش زدن دقیقا به خاطر گروه خونی O بوده است. بنابراین اگر گروه خونی O دارید احتمال اینکه پشه شما را نیش بزند بیشتر است.
۲.حامله‌اید
در مقایسه با افراد مسن‌تر و بچه‌ها، زنان باردار بیشتر در معرض نیش پشه هستند. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۴ بر روی تاریخچه‌ی انگل‌شناسی و طب گرمسیری نشان داد زنان باردار دو برابر بیشتر از سایر افراد دچار گزیدگی نیش آن می‌شوند. در واقع علتش آن است که پشه‌ها بیشتر جذب بدن‌هایی می‌شوند که میزان فعالیت متابولیسمی آنها بیشتر بوده چرا که دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کنند.
۳.شما ژن‌های جذب پشه دارید
تحقیقات نشان می‌دهد ژن‌های پادتن سپیدگویچه (HLA) مسئول تعیین اولویت پشه برای انسان هستند. این ژن‌ها در تنظیم بوی بدن نقش مهمی داشته و بنابراین با توجه به همین مسئله، میزان گیرایی پشه‌ها نسبت به مواد شیمیایی که توسط بدن افرادی تولید می‌شود که این نوع ژن‌ها را دارند بیشتر است. در واقع پشه‌ها می‌توانند شما را بو کنند و حتی وقتی در جمع هستید شما را نیش بزنند.
منبع: thehealthsite

چیزهایی که بوی بدنتان در مورد شما می‌گوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ