مدل موهایی که شما را جوان‌تر نشان می‌دهند

مهرناز زاوه
شما می‌توانید از یک کرم ضد چین و چروک استفاده کنید و ۶ هفته منتظر بمانید تا جوان‌تر شوید، یا اینکه می‌توانید به یک سالن زیبایی رفته و با کوتاه کردن موهایتان چند سال جوان‌تر شوید.

شما می‌توانید از یک کرم ضد چین و چروک استفاده کنید و ۶ هفته منتظر بمانید تا جوان‌تر شوید، یا اینکه می‌توانید به یک سالن زیبایی رفته و با کوتاه کردن موهایتان چند سال جوان‌تر شوید. بله، کوتاه کردن مو می‌تواند تاثیرات قابل‌توجهی روی ظاهرتان داشته باشد. در اینجا، شما را با رایج‌ترین مدل‌های مو که برای جوان‌تر شدن به کار گرفته می‌شوند آشنا می‌کنیم.


۱. برای موهای زبر
استفاده از ابراز گرمایشی و مواد شیمیایی برای مدل دادن به موهایی که در حال پیر شدن هستند، باعث پیری بیشتری آنها می‌شود. بنابراین بهتر است از مدل موی ورزشی ویولا دیویس استفاده کنید. با این کار، دیگر نیازی به آسیب زدن به موهایتان ندارید و می‌توانید از موهای سالم و جوان خود لذت ببرید.


۲. برای موهای خیلی ضخیم
آن چیزهایی را که در مورد موهای بلند پس از ۴۰ سالگی شنیده بودید، به فراموشی بسپارید. موهای ضخیم وقتی روی شانه می‌افتند، زیباتر و جوان‌تر به نظر می‌رسند. موهای کوتاه معمولا سه‌رخ شما را بد نشان می‌دهند. اما وقتی موها روی شانه می‌افتند، زیباتر و منسجم‌تر جلوه می‌کنند. دنیس ریچاردز و سارا جسیکا پارکر از جمله کسانی هستند که علی‌رغم داشتن موهای ضخیم، از مدل موهای بلند استفاده می‌کنند.


۳. برای موهای لخت و صاف
با افزایش سن، خصوصیات صورت معمولا از فرم همیشگی فاصله می‌گیرند؛ در این شرایط، داشتن موهای لخت و صاف هم کمکی نمی‌کند. به علاوه، بلندی مو تاثیری بر زیبایی موهای صاف ندارد، چون صرفا باعث افزایش وزن موها می‌شود و حجم موهای شما را از قسمت ریشه کاهش می‌دهد. اما یک مدل کوتاه‌تر، مانند مدل موی ریس ویترسپون کمک می‌کند که از افتادن بیش از اندازه موهای لخت و صاف خود جلوگیری کنید.


۴. برای موهای نازک
کوتاه کردن مو در موازات چانه باعث می‌شود که توهم پر بودن موها از بین برود؛ این مدل مو کمک می‌کند که موهایتان از هر زاویه‌ای پر پشت به نظر برسند. این را جی وسپر، آرایشگر ساکن شهر نیویورک می‌گوید. دومینیک پوسیارلو، آرایشگر مشهور نیویورکی معتقد است که موهای منحنی مثل کامرون دیاز مدرن‌ترین مدل مو هستند. این آرایشگر که در سالن زیبایی میزو مشغول به کار است، می‌گوید که این مدل، خانم‌ها را از داشتن قیافه یک زن خانه‌دار دور می‌کند.


۵. برای موهای چرب
موهای چرب معمولا به سرعت یکنواخت و خسته‌کننده می‌شوند؛ حتی زودتر کثیف شده و بی روح جلوه می‌کنند. به خصوص اگر موهای نازک داشته باشید. برای بهبود وضعیت موهای چرب توصیه می‌شود که از مدل موهای نامتقارن مثل مدل موی هلن میرن استفاده کنید. این عدم تقارن باعث می‌شود که موهای شما پرتر و حجیم‌تر به نظر برسند و بیشتر جلب توجه کنند. این مدل مو، ساختارهای استخوانی قوی مانند استخوان‌های گونه را نیز بیشتر نمایان می‌سازد.


۶. برای موهای مجعد
با افزایش سن، موهای ما بیشتر در معرض فر خوردن و استاتیک شدن قرار می‌گیرند؛ بسیاری از خانم‌هایی که موهای مجعد دارند، فکر می‌کنند بلند کردن مو به آنها کمک خواهد کرد. در حالیکه بلند کردن موهای مجعد آنها را با چالش‌های بیشتری مواجه می‌سازد. بهترین گزینه برای کوتاهی موهای مجعد این است که از مدل موی اوا مندز استفاده کنید که چند سانتیمتر از موهای خود را در سطح شانه نگه می‌دارد. با این کار، می‌توانید مجعد بودن موهای خود را تحت کنترل بگیرید. این مدل مو موهای شما را سالم‌تر و قوی‌تر نشان می‌دهد.


۷. برای موهای فر
برای جوان‌تر شدن لازم نیست بافت تار موهای خود را تغییر دهید. در عوض، بهتر است حلقه‌های باریک مویتان را بپذیرید و برای کوتاهی آنها از مدل‌های لایه‌دار استفاده کنید. اگر موهای فر خود را با طول یکسان کوتاه کنید، سه‌رخ بزرگی خواهید داشت. بنابراین، برای کوتاهی این نوع مو بهتر است از مدل‌های لایه‌دار استفاده کنید. برای این کار، مدل موی اندی مکداول گزینه خوبی است.


۸. برای موهای خاکستری
اگر می‌خواهید موهای خاکستری خود را با یک مدل خاص بپوشانید، باید از آرایشگرتان بخواهید که موهایتان را یک‌دست بزند. مدل موی دایان کیتون گزینه خوبی است. بهترین مزیت این مدل مو این است که بر روی انواع مو خوب به نظر می‌رسد، البته استثنائاتی هم وجود دارد. کسانی که موهای بسیار ضخیم و یا مستعد فر خوردن دارند، نباید موهای‌شان را زیاد از حد بزنند.


۹. برای موهای موج‌دار
خیلی خوش شانس هستید. از منظر بافت، موهای موج‌دار همیشه جوان‌تر به نظر می‌رسند. این در حالی است که موهای صاف بیشتر به خانم‌های مسن می‌آید. شما می‌توانید از لایه‌های بلند و حجیم استفاده کنید تا موهای‌تان نرم و پویا جلوه کند.
منبع: prevention 

بهترین مدل مو برای نوع موی شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ