چگونه در خانه لایه‌بردارهای مختلف درست کنیم؟-قسمت دوم

مهرناز زاوه
چشمه‌های درمانی آب معدنی اغلب حاوی ترکیباتی مانند روغن‌های ضروری، میوه‌ها، شیر و عسل هستند. از دیگر ترکیباتی که در این نوع چشمه‌ها یافت می‌شود شکر است. شکر در لایه‌برداری پوست تأثیر بسزایی داشته و برای از بین بردن سلول‌های مرده بسیار مفید است.

در قسمت اول با دستور تهیه چند لایه‌بردار خانگی آشنا شدید. در اینجا دستورالعمل‌های بیشتری را به شما یاد می‌دهیم.
نحوه درست کردن لایه‌بردار صورت با چای سبز
این اسکراب می‌تواند به نرمی لایه‌ی سطحی پوست را تمیز کرده و باعث نرمی و طراوت پوست شود. در بسیاری از پاک ‌کننده‌های طبیعی صورت که کیفیت مرغوبی دارند از چای سبز یا عصاره‌ی آن استفاده شده است. برای کاهش هزینه‌ها در این زمینه، می‌توانید بدون هیچ نوع ماده‌ی شیمیایی یا نگهدارنده‌ای، از اقلامی که در آشپزخانه دارید استفاده کرده و این نوع پاک‌کننده را درست کنید.
مواد لازم:
-نصف فنجان برگ صاف و نرم چای سبز
-یک دستگاه خردکن 
-یک فنجان ماست ساده
-پودر ویتامین C به میزان کم
-روغن‌های ضروری (اختیاری)
-کاردک سیلیکونی
-برگ‌های چای سبز را داخل خردکن بریزید و با رعایت نکات ایمنی، در آن را محکم ببندید و بگذارید برگ‌ها حسابی خرد شده و به پودر تبدیل شوند.
-پودر ویتامین C و ماست را به محتویات خردکن اضافه کرده و بگذارید حسابی با هم مخلوط شوند. روغن های لازم را به آن بیافزایید تا عطر و بوی طبیعی به پاک‌کننده‌تان بدهد.
-اگر تیغه‌ای از برگ به جا مانده است آن را خارج کنید و پاک‌کننده صورت را با استفاده از کاردک سیلیکونی به ظرفی منتقل کنید.
-صورتتان را به آرامی با آب و صابون بشویید. سپس پاک‌کننده را با استفاده از دو انگشت خود، طی حرکات دورانی با کمی فشار روی صورت بمالید.
-بعد از سه دقیقه پاک‌کننده را با یک حوله مرطوب و گرم تمیز کنید. حوله را چند بار بشویید تا ذرات چای سبز روی آن به کلی از بین برود.
طریقه درست کردن لایه‌بردار صورت با شکر
چشمه‌های درمانی آب معدنی اغلب حاوی ترکیباتی مانند روغن‌های ضروری، میوه‌ها، شیر و عسل هستند. از دیگر ترکیباتی که در این نوع چشمه‌ها یافت می‌شود شکر است. شکر در لایه‌برداری پوست تأثیر بسزایی داشته و برای از بین بردن سلول‌های مرده بسیار مفید است. 
مواد لازم:
-یک فنجان شکر
-نصف فنجان روغن بادام شیرین
-آب
-یک فنجان شکر را با نصف فنجان روغن بادام شیرین ترکیب کنید. اگر می‌خواهید از تمیزکننده‌های مطلوب مورد نظرتان برای صورت استفاده کنید می‌توانید روغن‌های ضروری را افزوده و در انتها شکر را به آن بیافزایید.
-شکر و روغن را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. بهتر است شکر کمی حالت دانه-دانه‌ی خود را حفظ کند تا به آرامی و ملایمت بتواند سلول‌های مرده‌ی پوستی را از بین ببرد. با این همه، نباید هم خیلی زمخت شود به شکلی که پوستتان را بخراشد.
-ترکیب شکر و روغن را روی پوست، گردن و گلویتان بمالید. از طرفی می‌توانید مقداری از آن را به دستتان هم بمالید تا سلول‌های مرده‌ی آن هم از بین برود. سعی کنید زورِ زیادی حین مالیدن به آن وارد نکنید. با حرکت دورانی این عمل را انجام دهید و آن را به پیشانی، گونه‌ها، چانه و گردنتان هم بمالید.
-در انتها، صورت را با آب گرم بشویید. سعی کنید آب زیاد داغ نباشد چرا که ممکن است به پوست آسیب بزند. آب را گرم نگه دارید و بعد از آن با آب سرد صورت را بشویید تا منافذ آن بسته شود.
-می‌توانید باقی‌مانده‌ی پاک‌کننده را بر روی پایتان بمالید و یا اگر می‌خواهید کل بدنتان جان تازه‌ای بگیرد، می‌توانید آن را به سرتاسر بدنتان بمالید و ترجیحا این کار را در حمام انجام دهید. بعد از اتمام کار، با آب سرد خود را بشویید و با حوله‌ای تمیز خشک کنید.
طریقه درست کردن لایه‌بردار صورت با عسل و شکر
عسل مزایای زیادی برای پوست به همراه دارد، از جمله حاوی آنتی بیوتیک است که می‌تواند به کنترل باکتری‌هایی که منجر به بروز جوش می‌شود کمک کند، از طرفی نمگیرهای طبیعی داشته که تأثیر بسزایی در حفظ رطوبت و نرمی پوست دارند. سوای این‌ها، عسل حاوی ویتامین B هم هست که در نرم شدن پوست‌های خشک و حساس مؤثر است. وقتی آن را با شکر و مقدار کمی روغن مخلوط کنید، می‌توانید پاک‌کننده‌ای ارزان و مفید درست کنید.
مواد لازم:
-عسل
-شکر سفید
-یک ظرف کوچک
-روغن زیتون
-به میزان یکسان، عسل و شکر سفید را در ظرفی با هم مخلوط کنید. برای یک وعده استفاده از پاک کننده، یک قاشق از هر کدام کافی است.
-یک قاشق روغن زیتون به این ترکیب اضافه کرده و هم بزنید تا یک دست شود. اگر پوستتان خشک و حساس است، از میزان یکسانی عسل، شکر و روغن استفاده کنید.
-صورتتان را با آب ولرم بشویید و آن را با حوله نرمی خشک کنید. سپس با نوک انگشتان تمیز و نمدار خود، پاک کننده را به نرمی روی پوستتان بمالید و ماساژ دهید.
منبع: prevention 

جایگزین‌های گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ