به این دلایل نباید دانه‌های پاپایا را دور بریزید

مهرناز زاوه
درست مثل پاپایای خام، برگ‌های پاپایا و پاپایای رسیده،‌ دانه‌های پاپایا هم مزایای فراوانی برای سلامت دارند و می‌توانند در قالب یک روش درمان طبیعی با بسیاری از بیماری‌ها مبارزه کنند.

درست مثل پاپایای خام، برگ‌های پاپایا و پاپایای رسیده،‌ دانه‌های پاپایا هم مزایای فراوانی برای سلامت دارند و می‌توانند در قالب یک روش درمان طبیعی با بسیاری از بیماری‌ها از جمله انگل‌های روده‌ در کودکان، عفونت انگل‌های حلقوی و حتی سرطان مبارزه کنند. در اینجا به مواردی در ارتباط با پیشگیری از بیماری‌های مختلف به طور طبیعی می‌پردازیم.
درمان طبیعی انگل‌های روده
آیا شب‌ها دچار بی‌خوابی هستید و به خاطر انگل‌های روده‌، معده‌تان شدیدا درد می‌کند؟ ترکیبی از پاپایا و عسل چاره کار است. دانه‌های پاپایا حاوی ترکیبات ضدالتهاب و ضدمیکروبی هستند که در از بین بردن انگل‌های روده‌ نقش بسزایی دارند. بهتر است به مدت ۷ روز، ترکیبی از پاپایای خردشده و عسل بخورید تا این مشکلتان حل شود.
کاهش علائم عفونت انگل‌های حلقوی
اگر از پس انگل‌های حلقوی برنیامده‌اید و نسبت به امتحان کردن محصولات شیمیایی بسیار محتاط هستید، بهتر است از دانه‌های پاپایا استفاده کنید. با استفاده از این دانه‌ها و آب مخلوط خمیرمانندی درست کرده و به مدت پنج روز بخورید. این دانه‌ها حاوی ترکیبات ضدانگلی هستند و در قالب درمانی طبیعی می‌تواند در ناحیه کشاله ران و فواصل بین انگشتان دست و پا باعث کاهش قرمزی و خارش شود.
کاهش خطر سرطان
تحقیقات نشان می‌دهد عصاره‌ دانه‌های پاپایا سرشار از فلاونید است و در مقابل عوارض جانبی داروهای ضدسرطان از بیمار محافظت می‌کند. به طور عمده علت این مسئله وجود ترکیبات محافظ در برابر عوامل مضر، ترکیبات ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان در این دانه‌ها است. از طرفی در این تحقیق مشخص شد که بین مصرف فلاونید و خطر سرطان رابطه‌ای غیرمستقیم هم وجود دارد.
افزایش قدرت ایمنی بدن
اگرچه ترکیبات فعال موجود در دانه‌های پاپایا که مسئول اثرات مربوط به تغییر قدرت ایمنی هستند هنوز به طور واضح مشخص نشده است، اما فعالیت محرک قدرت ایمنی و ضدالتهاب این دانه‌ها باعث ارتقای عملکرد دستگاه ایمنی در برابر عفونت‌های شایع می‌شود. علاوه بر این می‌توان از عصاره دانه‌های پاپایا در قالب مکملی مغذی برای بهبود عملکرد بدن استفاده کرد.
منبع: medicaldaily

پوست این میوه‌ها را دور نریزید، بخورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ