شخصیت افراد را از روی پست اینستاگرام بشناسید

a.mahammadi
تحقیقی نشان می‌دهد اعتیاد به اینستاگرام موجب شادی افراد می‌شود.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران این روزها مردم تقریباً تمام امور زندگی‌شان را، مثل غذا خوردن و شرکت در جشن‌های مختلف، در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.
این عقیده که عکس گرفتن و ثبت همه لحظات از کیفیت و مطلوبیت زندگی می‌کاهد، چندان دور از ذهن نیست. با این حال، مطالعه‌ای ضمن تایید خلاف این عقیده، نشان می‌دهد افرادی که رویدادهای مختلف زندگی‌شان را با تهیه عکس و کلیپ مستند می‌کنند، در واقع از لحظاتشان لذت بیشتری می‌برند.
محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تازگی مطالعه‌ای بر روی 2 هزار نفر انجام داده و لذت و احساس شادمانی آنان را طی 9 آزمون بررسی کرده‌اند.
در یکی از این آزمون‌ها افراد با عینک‌های مخصوصی وارد موزه می‌شوند تا در آن گشت و گذار کنند. عینک‌های به کار رفته در تحقیق حرکت چشم افراد را به ثبت رساند.
افرادی که حین گشت و گذار از مکان‌های مختلف موزه عکس می‌گرفتند، نسبت به افرادی که صرفاً به تماشای مناظر پرداختند زمان بیشتری را صرف بررسی آثار موزه می‌کردند.
آزمونی دیگر همین رویه را در جهت عکس نشان داد. در این آزمون تاثیر عکسبرداری هنگام تجارب نامطلوب مورد مطالعه قرار گرفت. طی این آزمون، افراد بایستی با صحنه مجازی حمله شیرها به یک گاومیش مواجه می‌شدند.
افراد کمی از دیدن این صحنه لذت بردند و استفاده‌کنندگان از دوربین تجربه تلخ‌تری را گزارش کردند.
“کریستین دیل”، سرپرست پژوهش در این خصوص می‌گوید: «این اولین باری است که تاثیر عکسبرداری بر روی لذتی که افراد از لحظاتشان می‌برند، درچنین سطح پیشرفته‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است».
وی در ادامه بیان می‌کند: «لذت بیشتر از این واقعیت نشات می‌گیرد که عکسبرداری از لحظات باعث درگیری بیشتر افراد به امور مختلف می‌شود».

افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، عمدتاً به درگیری بیشتر در فعالیت‌های مد نظر محققان اذعان کردند. در واقع عکسبرداری از لحظات خاص افراد را وارد بطن ماجرا می‌کند و باعث می‌شود از تجاربشان لذت بیشتری ببرند.

باشگاه خبرنگاران جوان

از روی دست دادن افراد شخصیت شان را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ