چگونه تعطیلات را بهتر سپری کنیم؟

مهرناز زاوه
پس از چند ماه غر زدن برای دوستان، همکاران و گربه‌ها، اکنون وقت آن رسیده که به تعطیلات بروید. اما اگر برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی نکنید، نتیجه خوبی نمی‌گیرید.

پس از چند ماه غر زدن برای دوستان، همکاران و گربه‌ها، اکنون وقت آن رسیده که به تعطیلات بروید. اما اگر برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی نکنید، نتیجه خوبی نمی‌گیرید. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه لذت بردن از سفر بیشتر آشنا کنیم تا تعطیلات خود را بیهوده هدر ندهید.
۱. بر اساس بودجه‌تان خرج کنید. اگر سفر به اروپا برای‌تان غیرممکن است، یک آخر هفته طولانی با ماشین‌سواری را تصور کنید. داشتن مرخصی‌های کوتاه و متعدد در طول سال بهتر از مرخصی‌های طولانی و کم تعداد است.
۲. قبل از سفر خود را آماده کنید. اگر در طول تعطیلات نگران ایمیلی باشید که قرار بود ارسال کنید یا حواستان دائما به پایان تعطیلات باشد، هرگز نمی‌توانید با این شرایط از سفر لذت ببرید. سعی کنید قبل از سفر سخت کار کنید تا دیگران متوجه نبودتان شوند.
۳. به خودتان یادآوری کنید که لایق تعطیلات هستید. اغلب افراد از اینکه وقتی را به خوشگذرانی اختصاص دهند، شرمنده می‌شوند. اما شما اینطور نباشید! ریلکس کردن یکی از کارهایی است که اغلب در تعطیلات آخر هفته انجام می‌گیرد.
۴. نگران کارهایتان نباشید. در دنیای امروز، چه فعال باشید و چه تنبل، باید بتوانید در تعطیلات خودتان را سرگرم نمایید. با این حال، وقتی انتخاب می‌کنید که به کار کردن ادامه دهید، باید توجه کنید که امور مربوطه در خدمت منافع شما باشند.
۵. اگر حین سفر مشکلی پیش آمد، آن را به دیگران واگذار کنید. مثلا اگر خبر آتش‌سوزی خانه به گوش‌تان رسید، خودتان اقدامی نکنید. دائما به خود یادآور شوید که در تعطیلات هستید.
۶. مدیتیشن را امتحان کنید. ۱۰ دقیقه در روز مدیتیشن کنید تا روزتان شروع شود. مدیتیشن کمک می‌کند که از پس شرایط استرس‌آفرین خلاص شوید.
۷. چند قانون مشخص تدوین کرده و از آنها پیروی کنید. چه بخواهید بچه‌ها را در خانه چک کنید یا به چند مشتری سر بزنید، نمی‌توانید از دنیای واقعی فرار کنید. بعضی از افراد چاره‌ای ندارند، جز اینکه دائما خود را در محل کار یا خانه زیر نظر بگیرند.
۸. به واقعیت برگردید. سعی کنید بلیط پرواز برگشت خود را برای روز پنج‌شنبه یا جمعه بگیرید تا وقت کافی برای بازیابی داشته باشید. یک روز خاص برای بازگشت به محل کار تعیین کنید. در این روز می‌توانید به ایمیل‌های خود رسیدگی کنید یا خود را برای ادامه کار آماده کنید. به این ترتیب، در روز بازگشت به کار فشار کمتری به شما وارد خواهد شد.
منبع: health 

روش‌هایی برای حفظ برنامه خواب کودک در طول سفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ