راهکارهای شبانه برای لاغر ماندن (قسمت دوم)

پانته آ توتونپیان
همه ما شب‌ها به اشتباه کارهای ناخواسته‌‌ای انجام می‌دهیم که چاق‌مان می‌کند

قسمت اول این مطلب را از اینجا بخوانید

برای خودتان کار بتراشید
بیکار ماندن باعث می‌شود هله‌هوله بیشتر بخورید و چاق‌تر شوید. یکی از متخصصان تغذیه در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد وقتی مردم ناراحت هستند یا کاری برای انجام دادن ندارند، بیشتر غذا می‌خورند؛ چون این‌ کار ساده‌ترین عملی است که سرگرم‌شان می‌کند.» آدم‌ها وقتی کاری برای انجام دادن ندارند، دنبال راهی برای مشغول شدن می‌گردند و خوردن همیشه یکی از دم‌دستی‌ترین راه‌ها برای بیکار نماندن است؛
 به همین دلیل اگر می‌خواهید لاغر شوید، لطفا برای خودتان کار بتراشید. 

میان‌وعده‌تان را درست انتخاب کنید
بعدازظهرها جان می‌دهد برای خوردن چیپس و خوراکی‌های ریز و خوشمزه شیرین. اگر شما جزو گروهی هستید که به این جمله اعتقاد دارید، باید در روش زندگی‌تان تجدید نظر کنید؛ حتی اگر دل‌تان نمی‌آید میان‌وعده‌تان را حذف کنید و عادت دارید دهان‌تان همیشه در حال جنبیدن باشد، می‌توانید میان‌وعده‌های سالم را امتحان کنید. منظورمان لزوما مواد خوراکی خیلی سالم مثل سالاد نیست؛ حتی در مورد رژیم خوراکی شبانه هم می‌شود ماجراجویی به خرج داد؛ این‌بار ذرت بوداده بخورید و از لاغر ماندن‌تان لذت ببرید. 

اینستاگرام را چک نکنید
اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار جهان است که اعضایش عکس‌های‌شان را با هم به اشتراک می‌گذارند. یکی از جذابیت‌های مهم اینستاگرام برای بانوان، تماشای عکس‌های خوشمزه‌ای است که دوستان و اطرافیان‌شان از خوردنی‌های خوب می‌گذارند. این عکس‌های بانمک اشتهای‌تان را تحریک می‌کند و باعث می‌شود بیشتر از قبل غذا بخورید. نتیجه یکی از آزمایش‌هایی که در مجله علمی «مغز و شناخت» منتشر شده، نشان می‌دهد تماشای عکس خوراکی می‌تواند باعث «گرسنگی روانی» در بدن شده و شما را به خوردن تشویق کند. پس لطفا اینستاگرام را کمتر چک کنید. 
 شاید برای‌تان عجیب باشد که بدانید، ندیدن تلویزیون یکی از 35 روشی است که به عنوان ساده‌ترین رژیم‌های غذایی در دنیا مطرح شده‌‌ است. 

به اندازه‌ای که می‌خورید، ‌خوراک بکشید
همیشه در ‌مهمانی‌ها یا حتی در خانه عادت داریم بشقاب‌مان را تا انتها بخوریم. این سنت خوب و درستی است که باعث جلوگیری از اسراف می‌شود اما این نکته نباید باعث شود که خودمان را تا خرخره خفه کنیم. همان اندازه‌ای که گنجایش دارید، غذا بکشید و همان بشقاب کم را تمام کنید؛ این‌طوری خیلی بهتر است تا از سر رودربایستی با خودتان، یک بشقاب پر از باقالا‌پلو را با تمام مخلفاتش در معده‌تان جا دهید. 

منبع: مجله ی زندگی ایده آل 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ