نکات مهم و کلیدی از زبان متخصص فنگ‌شویی

مهرناز زاوه
اگر دوست دارید درباره این روش بیشتر بدانید یا همیشه این باور را داشتید که فنگ‌شویی، نوعی خرافه چینی است، پس بهتر است این مطلب را بخوانید.

اگر دوست دارید درباره این روش بیشتر بدانید یا همیشه این باور را داشتید که فنگ‌شویی، نوعی خرافه چینی است، پس بهتر است این مطلب را بخوانید. در اینجا به نکاتی که جایم بَرت، متخصص فنگ‌شویی در مصاحبه‌ای درباره هنر فنگ‌شویی به آن اشاره کرده می‌پردازیم.
۱.همه چیز به خودتان بستگی دارد
درست مثل لباس پوشیدن، باید گفت که چیدمان دکوراسیون بر اساس فنگ‌شویی برای افراد مختلف با هم متفاوت است. هر فرد ویژگی‌های خاص خود را دارد و فنگ‌شویی بر آن است تا انرژی مثبت را به شکلی ایجاد کند که بیشترین تأثیر را روی شخص شما بگذارد.
به دکوراسیون‌های مختلفی که در خانه و اطرافتان وجود دارد نگاهی بیاندازید، از پوسترها گرفته تا سایر خرت و پرت‌های مربوطه و عکس‌های خانوادگی. هر چیزی، خاطره خاصی را برای شما تداعی می‌کند. به خاطر داشته باشید اگر تمام این‌ها روحیه شما را تقویت نکنند، پس بهتر است اصلا نباشند.
سعی کنید دکوراسیون‌ را طوری بر اساس سلیقه‌تان بچینید تا واقعا راستِ کارتان و جوابگوی نیازهایتان باشد. در این صورت با تغییر سطح انرژی در خانه متحیر خواهید شد. از همه مهم‌تر باید بدانید که خانه شما، انعکاس‌دهنده شخصیت شماست. هروقت خواستید وسیله‌ای را نگه دارید و دور نریزید، این چند سؤال را از خود بپرسید:
آیا به آن نیاز دارم؟ آیا از آن استفاده می‌کنم؟ آیا عاشقش هستم؟ آیا شادم می‌کند؟ آیا خاطره‌ خاصی را برایم تداعی می‌کند؟
۲.غنی و توانگر زندگی کنید
احتمالا شنیده‌اید که فنگ‌شویی باعث می‌شود پول بیشتری درآورید، عشق را بیابید و پیشرفت کنید. اما همه این‌ها چطور رخ می‌دهد؟ خب، خیلی ساده…
وقتی در محیطی زندگی می‌کنید که روحیه‌تان را تقویت می‌کند، احساسی سرشار از انرژی خواهید داشت. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید تا سر کار بروید و در همان حال گل‌های تازه‌ای را روی پاتختی‌تان ببینید، یا آنکه ببینید اتاق حال‌تان با گوش‌ماهی‌ها آراسته شده و وسایل کیف دستی‌تان هم مرتب شده است، احساس متعادل بودن و قدرت خواهید داشت. این یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های فنگ‌شویی است: در واقع نه تنها باعث به‌سازی و اطلاح خانه‌تان می‌شود و این مسئله فضایی به مراتب زیباتر ایجاد می‌کند، بلکه صلح و آرامش را هم برایتان به ارمغان می‌آورد.
۳.آت و آشغال‌ها را تمیز کنید
خرت و پرت و آت و آشغال، احساس خستگی، تشویش و سراسیمگی در شما ایجاد می‌کنند. ببینید همه این وسائل چه سودی برایتان دارند: دنبال دسته‌چک‌تان می‌گردید یا متوجه می‌شوید که گواهی تمکن مالی بانک زیر خروارها قبض و فیش قدیمی دفن شده؛ بنابراین باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن چیزی کنید که دنبالش هستید. وقتی آن را پیدا کردید، مسلما برای انجام کار اصلی، خسته و بی‌اعصاب خواهید بود. 
۴.جریان باد و آب را دنبال کنید
این عبارت، ترجمه‌ای است از «فنگ‌شویی».  به منظور درک دقیق این هنر، باید معنای پشت آن را بشناسید. به آب و بادی فکر کنید که روی زمین در جریان است. از جنگل‌ها تا رودخانه‌ها و کوه‌ها، باد و آب باید برای ایجاد فضایی هماهنگ و هم‌نوا، با هم در تعادل باشند. 
میزان درستی از باد می‌تواند نسیم خنکی به جریان بیاندازد، اما باد زیاد هم می‌تواند مسبب تندباد و طوفان شود. همچنین، میزان مشخصی از آب می‌تواند برکه کوچکی درست کند، اما مقدار زیاد آن منجر به سیل خواهد شد. از آنجایی که عناصر طبیعت هم باید برای ایجاد محیطی امن و آرام با هم در تعادل باشند، این تعادل باید بین عناصر و اشیاء موجود در خانه هم برای ایجاد یک زندگی توأم با آرامش وجود داشته باشد.
۵.طبیعت را به داخل خانه بیاورید
به آخرین باری فکر کنید که در دل طبیعت بودید، فرقی نمی‌کند که در یک گلگشت در کوه بوده یا سوار بر قایق بوده‌اید. یادتان هست چقدر احساس آرامش و هم‌دلی داشتید؟ ایجاد دوباره آن حس خیلی ساده است. هرچه نور بیشتری از خورشید داشته باشیم، احساس بهتری خواهیم داشت. پس بهتر است پرده‌ها را کنار زده و کرکره‌ها را بکشید تا نور به به داخل خانه بیاید. 
بیرون باران می‌‌آید؟ سعی کنید چراغ‌های عادی خانه را با لامپ‌هایی با طیف وسیع عوض کنید که اصطلاحا به آنها «نور خورشید درونی (یا داخل خانه)» می‌گویند. یکی دیگر از چیزهایی که در رستوران‌های چینی انجام می‌شود این است که آنها همیشه در رستوران، داخل تنگ یا حوضی کوچک یا یک چشمه مصنوعی، آب نگه می‌دارند. ایده‌ آنها این است که زمانی که آب در جریان باشد، انرژی شما هم جاری است. شما هم می‌توانید یک آبنمای مصنوعی بخرید، بعد چشمانتان را ببندید و تصور کنید که کنار آبشاری زیبا دراز کشیده‌اید. 
۶.فنگ‌شویی را به شیوه‌ای از زندگی‌ تبدیل کنید
هنر فنگ‌شویی درباره آوردن انرژی مثبت به زندگی و از بین بردن حس و جریان منفی است. در یک جمله می‌خواهد بگوید: «به‌جای شیوه زندگی منفی، شیوه مثبت را انتخاب کنید.»
این بدان معناست که وقتی از شر عکس یکی از عموهایتان خلاص می‌شوید که همیشه اذیتتان می‌کرده، می‌توانید به رابط‌های ناسالم و منفی زندگی‌تان هم پایان دهید و وقتی گیاهان زنده و سرشار از زندگی را برای زیباتر شدن خانه‌تان در آن می‌گذارید، باید سعی کنید زندگی‌تان را هم زیبا کنید و با افراد و فعالیت‌هایی وقتتان را بگذرانید که به شما آرامش می‌دهند. 
منبع: lifescript 

۵ دلیل مفید بودن پیاده روی روی چمن برای سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ