شستشوی مو به سه شیوه عجیب و مختلف!

faateme1366
با این سه روش جالب شست و شوی مو آشنا شوید و اطلاعات جالبی از آنها کسب کنید.

1. شیوه‌«no poo» نخستین بار در آمریکا و برای اعتراض به استفاده بیش از اندازه از ترکیبات شیمیایی مضر در شامپو‌ها مرسوم شد. افراد طرفدار این شیوه‌ شستشو، به جای شامپو برای شستشوی سر از صابون برگردان، سرکه، بیکربنات سود و سنگ رس استفاده می‌کردند و معتقد بودند این شیوه‌ به نفع اقتصاد، محیط‌زیست و همچنین سلامت آنهاست.

2. شیوه«low poo» نیز از آمریکا ریشه گرفت و زمانی رایج شد که زنان آمریکایی برای کاهش آسیب به موهایشان تصمیم گرفتند از شامپوهای ضعیف‌تر استفاده یا ماسک مو را جایگزین شامپو کنند که البته کمکی به تمیزی موها نمی‌کرد. این‌طور شد که کارخانه‌ها تصمیم گرفتند شامپوهایی با میزان ترکیبات شیمیایی کمتر را تولید کنند. این نوع شامپو‌ها برخلاف شامپوهای کلاسیک حاوی سولفات نبودند و میزان ترکیبات شوینده آنها کمتر و ملایم‌تر بود. این شامپوها کف کمتری داشتند و حاوی نرم‌کننده و روغن‌های مراقبت از مو بودند.

3. شیوه«reverse poo» برخلاف شیوه no poo دنبال حذف شامپو از برنامه شستشو نیست بلکه معتقد است باید جای شامپو را با ماسک مو، نرم‌کننده و سرم، عوض کرد. به گفته طرفداران این روش، استفاده نخست از ماسک مو باعث می‌شود مواد مغذی لازم به ساقه مو برسد و بعد به کمک شامپو تمام مواد شیمیایی از روی مو برداشته می‌شود در نتیجه پوست سر حساس نمی‌شود و ساقه مو آسیب نمی‌بیند.

منبع: هفته نامه سلامت

ماسک گیاهی ابریشمی کردن مو!

7 مورد از عوارض رنگ کردن مو!

خطرناک ترین عادت های آرایشی روزانه! + دلایل

تمام سوالات و بیماریهای رنگ مو! لیکن پلان بیماری رنگ مو!

چه رنگ مویی به پوستتان می آید؟

بهترین پوست و مو با 6 مکمل در دسترس!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ