کوچک کردن عجیب شکم در80روز با این گیاه

faateme1366
هلیله سیاه تقویت کننده حافظه است و مانع از سفید شدن مو می شود، همچنین جویدن روزانه مقداری از آن به صورت ناشتا بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می کند؛ برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.

هلیله سیاه طبیعت گرم و خشک دارد و درخت آن تقریباً طولش سه الی چهار متر است در آغاز بهار برگ می دهد برگ های آن بیضی کشیده نوک تیز است.

این درخت پر شاخه برگ ها به رنگ سبز تیره شامل دم برگی که تا روی برگ صاف پشت برگ اندکی کرک دار خاکستری در اوایل اردیبهشت گل می کند گل های آن کوچک پنج پر نازک به رنگ صورتی مایل به سفید به صورت خوشه ای این گل ها تا اوایل خرداد پرشاخه ها دوام دارند بعد تبدیل به میوه می شوند.

میوه آن اندکی دراز و نوک تیز اول به رنگ سبز به مرور تبدیل به قرمز می شود در آخر مردادماه به طور کامل می رسد تغییر رنگ می دهد همه قهوه ای سیر مایل به سیاه آن را در اوایل شهریور از درخت می چینند در آفتاب پهن می کنند تا خشک شود در اثر خشک شدن به طور کلی تغییر رنگ می دهد به رنگ سیاه تبدیل می شود. آماده برای بازار صادرات می شود.

بهترین نوع آن بی دانه سفت بدون پوسیدگی کوچک با رنگ سیاه می باشد این درخت بومی هندوستان است اما در بنگلادش و پاکستان هم وجود دارد.

خواص درمانی و روش مصرف

تقویت معده: کوبیده سه گرم آن که خوب نرم شده باشد بلکه باید آن را مانند دانه گندم بلغور شود برای هرگونه ناراحتی معده به مدت سه روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری آن را روی زبان ریخته روی آن مقداری آب گرم میل شود.

هلیله سیاه سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند. مصرف هلیله سیاه موثر در کاهش اسیدیته و سوزش سر دل بوده و آن را درمان می کند. مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می کند.

تقویت چشم: برای تقویت نور چشم آن را کوبیده به مدت سه الی چهار هفته هر صبح قبل از طلوع آفتاب ناشتا یک قاشق مرباخوری سر پر آن را در دهان ریخته بلافاصله روی آن آب میل کنید. برای درمان ناراحتی های چشمی، با دم کرده آن بهتر است چشم شست و شو داده شود.

تقویت کبد: برای تقویت کبد یک قاشق سوپ خوری نرم شده آن را در یک پیاله کوچک ماست خوری حل کرده بعد از هر غذای ظهر و شب میل کنید مدت مصرف ده روز در صورت تمایل انجام پذیرد.

جلوگیری از سفیدی مو: چنانچه دچار سفیدی مو در سر هستید می بایست به مدت یک سال الی یک و نیم سال هر شب نیم ساعت بعد از هر غذا یک قاشق کوبیده آن را در دهان بریزید بعد آب میل کنید به طور حتم جواب قطعی است.

یبوست: یبوست های مزمن دائم را می توانید با مصرف چهل شب بدون وقفه بر طرف کنید برای این منظور باید هلیله سیاه ریز و سفت را تمیز کرده دویست گرم آن را کوبیده بعد هر شب به مدت چهل شب پنج گرم آن را روی زبان بریزید بالای آن آب میل کنید اگر درست و بدون وقفه اجرا شود نتیجه حتمی خواهد بود.

اسهال: برای بند آوردن اسهال آن را کمی برشته کنید آن طور که سوخته شود سپس کوبیده یک قاشق سوپ خوری روی زبان ریخته روی آن آب گرم میل کنید.

بوی بد دهان: چنانچه بدبویی دهان دارید و نتوانسته اید آن را علاج کنید می توانید به طور دائم یک دانه کوچک هلیله در دهان بمکید به مدت یک هفته.

کوچک کردن شکم: برای کوچک کردن شکم باید به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله را نیم کوب کرده دستور مصرف شب اول یک عدد شب های بعد یک عدد اضافه شود تا روز چهلم می شود چهل عدد بعد از شب چهلم یک عدد کم شد و تا آنکه بر گردید به یک عدد. شفا از آن شماست.

تقویت حافظه: هلیله سیاه، که در هند به اکسیر طول عمر معروف است، تقویت کننده حافظه است.

کمک به درمان آسم: جویدن هر شب هلیله سیاه بیماری آسم را تا حدودی کاهش می دهد.

تصفیه خون: مصرف پودر شده هلیله سیاه خون را تصفیه می کند و همچنین برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.

هلیله زرد

یکی از گیاهان دارویی معروف در طب اسلامی و دارای فواید بیشمار برای سلامتی هلیله زرد نام دارد. از انواع مختلف گیاه دارویی هلیله می توان به هلیله سیاه، هلیله زرد، هلیله هندی، هلیله کابلی و هلیله چینی می توان اشاره کرد که هر کدام فواید مخصوص خود را برای سلامتی دارند.

میوه هلیله زرد به شکل تخم مرغ و زرد رنگ است. نوع تازه آن اندازه زردآلو و خشک شده آن مانند برگه زردآلو حاوی هسته است. برای درمان بیماری ها باید آن را شکست و هسته را دور انداخت سپس پوست و گوشت آن قابل استفاده است. طبیعت هلیله زرد در گروه مواد غذایی سرد وخشک است.

از هلیله کابلی برای درمان سردرد و تقویت عقل و هوش استفاده می شود. هليله کابلی سودا و بلغم را خارج مي کند و به عنوان داروی قولنج و درمان تب های کهنه شناخته می شود.

از خواص هلیله سیاه برای سلامتی می توان به تقویت حافظه، تقویت معده، بهبود روند هضم غذا، اکسیر طول عمر اشاره کرد. هليله سياه سودا را بيرون می آورد و در علاج بواسير نیز گزینه مفيدی محسوب می شود.

از خواص هلیله زرد در طب سنتی براي خروج صفرا و بلغم استفاده می شود، همچنین مصرف آن تپش قلب و علت ناشی از ترس را درمان می‌کند.

فواید هلیله زرد برای سلامتی چیست؟

به طور کلی مزاج تمام گونه ‌های گیاه دارویی هلیله سرد و خشک است، اما طبع هلیله زرد در مقایسه با نوع سیاه آن گرم تر است. برخی خواص دارویی این گیاه مفید عباتند از:

تقویت مغز و اعصاب

استفاده از هلیله زرد برای تقویت قوای فکری و مغز بسیار مفید است، همچنین این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و نیرو دهنده اعصاب به شمار می آید. در طب سنتی توصیه شده برای افزایش حافظه روزی یک دانه هلیله زرد مصرف شود.

تقویت معده

از دیگر خواص هلیله زرد می توان به تقویت معده و درمان سستی معده اشاره کرد. معده افرادی که بعد از صرف غذا ترش می کند بهتر است بعد از غذا کمی پودر هلیله بخورند.

برای درمان دل پیچه مصرف هلیله زرد بسیار مفید است. برای بهره مندی از مزایای این روش 5 گرم گیاه هلیله زرد را در آب جوش خیس کرده صبح ها ناشتا به مدت 2 روز مصرف شود. برای تقویت معده نیز کمی از هلیله زرد را با قند بکوبید سپس صبح ها به صورت ناشتا مصرف کنید.

فواید هلیله زرد برای کبد

برای درمان مشکلات کبدی 4 مثقال هلیله زرد تکه تکه و خشک شده را در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا در ظرف سربسته به مدت ۴۸ ساعت یا بیشتر خیس بخورد سپس آن را صاف کرده و بنوشید.

هلیله زرد و تکرر ادرار

برای درمان تکرار ادرار به ویژه در افرد مسن باید هلیله سیاه و زرد، بلوط، قرص کمر و کندر از هر کدام ۱۰ گرم را آسیاب کرده و با زرده تخم‌مرغ ترکیب کنید. این ترکیب جادویی را روی پارچه خشک قرار داده و آن را به مدت 3 روز به کمر بسته شود.

تقویت نور چشم و بینایی

از هلیله زرد برای افزایش نور چشم، تقویت بینایی و درمان برخی ناراحتی‌ های مربوط به چشم نیز استفاده می شود. برای استفاده از این روش باید10 گرم از صبر زرد، کندر، هلیله زرد و  گیاه مسطکی را با یکدیگر مخلوط کرده و یک گرم از آن را بعد از ناهار و شام مصرف کنید.

برای رفع سستی چشم و آبریزش آن هلیله زرد را مانند سرمه به چشم بکشید. به طور کلی می توان برای تقویت بينايی روزی يك عدد هلیله خورد.

درمان درد مفاصل

تسکین دردهای مفصلی به ویژه درد آرنج و زانو از مهم ترین خواص هلیله زرد محسوب می شود. هلیله زرد را به همراه صبر زرد (آلوئه‌ ورا) و سورنجان هر کدام به میزان 10 گرم با یکدیگر مخلوط کرده و بکوبید سپس آن را با گلاب ترکیب کنید.

روزی 3 بار به اندازه نخود از این خمیر بخورید. به طور کلی استفاده از این گیاه برای بهبود درد پا و کمر گزینه مفیدی محسوب می شود.

تسکین سر درد

هلیله زرد برای درمان و بهبود سردردهای ناشی از صفرا مفید است، بنابراین می توان هر شب یک گرم هلیله زرد را مصرف کرد.

رفع سفیدی مو

برای جلوگیری از روند سفی شدن مو می توان به مدت یک سال روزی یک عدد از گیاه هلیله زرد را کوبیده با کمی آب میل شود یا حتی می توان روزی یک عدد از آن را دخل دهان گذاشته و بمکید.

کنترل وزن با هلیله

از هلیله می توان برای کنترل وزن و حتی کاهش وزن استفاده کرد. هلیله زرد با پاکسازی معده، کمک به جذب، اسمز، بهبود سیستم هضم و تغذیه میزان متابولیسم طبیعی بدن را بالا می برد. از سوی دیگر به دلیل خاصیت صفرابری عالی میزان چربی را کاهش می دهد.

در طب سنتی دمنوش ‌های گیاهی زیادی برای لاغر شدن وجود دارد. در کنار آنها مصرف برخی مواد غذایی به لاغر شدن افراد چاق و دارای اضافه وزن کمک می کند. از جمله این مواد غذایی می توان به معجون هلیله، خولنجان، تریاق و سرکه اشاره کرد.

عصاره هلیله برای درمان بیماری های پوستی

مصرف منظم از عصاره هلیله زرد در بهبود بیماری های پوستی مانند لک، کک و مک، اگزما، آفتاب سوختگی، جوش و بثورات پوستی نقش بسزایی ایفا می کند.

دیگر کاربرد های هلیله زرد

هلیله زرد در خارج به عنوان غرغره برای عفونت های دهان و لثه و برای درمان زخم نیز استفاده می شود.

برای درمان آسم، اسهال، انزال زودرس، بواسیر، اختلالات عصبی، سوءهاضمه، یبوست و موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. هلیله زرد نباید در دوران بارداری، خستگی شدید یا کم آبی بدن مصرف شود.

از هلیله زرد به عنوان عوامل برنزه کننده در صنایع دستی استفاده می شود.

در طب سنتی از هلیله زرد به عنوان مقوی قلب و ادرار آور استفاده می شود.

مضرات هلیله زرد

استفاده این گیاه برای افراد دارای تب مضر است. زنان باردار و شیرده درباره مصرف این گیاه ضمن رعایت احتیاط باید با پزشک خود مشورت کنند. علاوه بر این، افراد دارای خونریزی بهتر است از مصرف هلیله زرد خودداری کنند. در صورت داشتن قصد جراحی یک هفته قبل از مصرف عصاره این گیاه پرهیز کنید و حتی احتمال می رود در دوران قاعدگی خونریزی را افزایش دهد.

گزارش: الهه زارعی

لاغری و از بین بردن چربیها با این میوه خوشمزه
بهترین و بدترین مواد غذایی کاهش وزن
داروهای گیاهی لاغری و تخریب وحشتناک کبد!
کاهش وزن با بهترین متد مصرف میوه!
کوچک کردن شکم با یک صبحانه متفاوت!
چربی‎های پهلویتان را به سادگی آب کنید
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
فهیمه رنجبر

فهیمه رنجبر

1399-04-21 - 11:05 پاسخ

سلام. مصرف هلیله سیاه ب مدت 80شب زیانی نداره. ازشب اول یکی اضافه شه تاشب چهلم ک بشه چهل عدد. بعدازاون شبی یکی کم شه تابرسه ب یک عدد

لیلا

لیلا

1398-11-14 - 11:40 پاسخ

طریقه مصرف هلیله رو برای کوچک کردن شکم کامل توضیح ندادید به مدت ۴۰ شب نیمکوب کند باید بخورد یا با روغن روی شکم ماساژ بدهد

یزدان

یزدان

1398-04-22 - 10:11 پاسخ

سلام من هلیله سیاه رومدتی میخوردم وقطع کردم ایا مصرف مداوم هلیله سیاه موهای سفید سر و صورت را درمان میکند ایا باید کوبیده شود ویا درداخا دهان مصرف کرد باتشکررررررررر

مستانه

مستانه

1398-03-13 - 21:55 پاسخ

بسیارعالی بود امیدوارم انجام بدم و کارساز باشه..نهایت سپاس از سایت محترم

نیلوفر

نیلوفر

1397-05-05 - 19:53 پاسخ

میشه اون قسمت آب کردن شکم بیشتر توضیح بدین .یعنی شب چهلم که شد میشه ۴۰ تا دونه؟بعد دوباره کم میشه تا بشه یکی؟چطوری باید خورد ؟ ممنون از مطالب عالیتون

شهناز

شهناز

1397-04-30 - 06:34 پاسخ

من ب مدت ۸۰ شب ب همین صورت گفته شده خوردم ولی دریق از حتی یک سایز کم شدن علتش چی بوده ؟

بیتا

بیتا

1397-04-11 - 03:55 پاسخ

من روش 80 روزه را شروع کردم ولی 20 روز بیشتر نتونستم بخورم روز 20ام مقدارش خیلی زیاد میشه و خوردنش خیلی خیلی سخت بود تقریبا دو قاشق غذاخوری میشد با عسل آب امتحان کردم اصلا نمیشه خورد ...

میترا

میترا

1396-11-09 - 21:57 پاسخ

راستی،سینه رو هم کوچیکه میکنه؟

میترا

میترا

1396-11-09 - 21:52 پاسخ

با سلام.هلیله که برای کوچک کردن شکم گفتید.باید خورده شده...مثلاً شب اول یه دونه هایله رو بکوبیم بعد بخوریم؟

Zeynab

Zeynab

1396-10-28 - 21:45 پاسخ

سلام من هلیله سیاه را برای موی سفید میخورم،پودرش خیلی تلخه و اصلا نمیشه خورد،آیا حتما باید پودرشو بخوریم برای موی سفید ؟اگه میوه اش رو با آب بخوریم تاثیری نداره؟بدون اینکه بکوبیمش. ممنون

1396-10-23 - 19:49 پاسخ

من که شنیدم کارتون قوی می باشد

1396-10-23 - 11:30 پاسخ

ایا برای قند خون خوب است

شریفه

شریفه

1396-06-21 - 11:38 پاسخ

آیا خوردن چهل عدد هلیله در یک شب کار عاقلانه ای هست؟

فرخ

فرخ

1396-03-28 - 05:54 پاسخ

از قدیم رسم است که هلیله سیاه را با یک خوراکی ملین استفاده میکنند که خاصیت یبوست آوریش را از بین ببرند شما در این سایت نوشتی هلیله سیاه یبوست را درمان می کند !!!

admin

admin

1396-03-28 - 05:54

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

هلیله سیاه جز مواد ملین محسوب می شود و نیار به مکمل ملین ندارد.

هما دارینی کارشناس تغذیه