روش‌هایی برای حذف ۵۰۰ کالری در روز-قسمت اول

مهرناز زاوه
یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن، کم کردن مصرف کالری است. اما سؤال این است که واقعا برای رسیدن به نتایج دلخواه، چه میزان باید کالری کم کرد یا سوزاند؟

یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن، کم کردن مصرف کالری است. اما سؤال این است که واقعا برای رسیدن به نتایج دلخواه، چه میزان باید کالری کم کرد یا سوزاند؟ جواب ساده است: شما می‌توانید با سوزاندن ۵۰۰ کالری در روز،‌ هفته‌ای نیم گرم وزن کم کنید. در واقع انجام یک‌سری حرکت‌ها و عادت‌ها در روز شما را قادر خواهد ساخت که ظرف ۵ هفته،‌ ۵ کیلو وزن‌تان را کاهش دهید. در اینجا به برخی از این راه‌کارها می‌پردازیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.
پایتان را حرکت دهید
دوستانی که از شما لاغرتر هستند احتمالا نگرانی و بی‌قراری بیشتری دارند، منظورمان افرادی است که بیش از ۳۵۰ کالری در روز می‌سوزانند، آن هم تنها با حرکت دادن و لرزش تند پا یا بی‌قراری. سعی کنید چند روز این عادت را تمرین کنید. زمانی که دارید با تلفن صحبت می‌کنید راه بروید، یا با دست یا پایتان ریتم یک آهنگ را بزنید (البته در دفتر کارتان و جایی که کسی نیست).
از آجیل‌ها فاصله بگیرید
خصوصا اگر آجیل‌ها در یک ظرف بزرگ ریخته شده باشد. محققان دانشگاه کورنل دریافته‌اند هرچه این ظرف بزرگ‌تر باشد، مسلما میزان بیشتری از آن خواهید خورد. آجیل‌ها دارای چربی‌های سالم و مفیدی برای قلب هستند، اما میزان کالری آنها هم بسیار زیاد است: یک مشت آجیل (چیزی حدود ۳۰ گرم) مخلوطِ برشته‌شده با روغن، حدود ۱۷۵ کالری داشته و سه مشت از آن حدود ۵۲۵ کالری دارد. با قطع مصرف کالری‌ها قادر خواهید بود حدود ۵۰۰ کالری ذخیره کنید. اگر نمی‌توانید در مقابل آجیل مقاومت کنید، پسته بخورید: دو مشت پسته حدود ۱۵۰ کالری دارد، و پوست آن هم، ولع خوردن شما را کاهش خواهد داد.
جلوی تلویزیون چیزی نخورید
محققان دانشگاه ماساچوست دریافته‌اند وقتی جلوی تلویزیون چیزی می‌خورید، در واقع حدود ۲۸۸ کالری مصرف خواهید کرد. به‌جای این کار سعی کنید پشت میز بنشینید و غذایتان را بخورید و به‌جای یک ساعت تماشای تلویزیون، پیاده‌روی کنید. همه این‌ها با هم کمک‌تان خواهد کرد حدود ۵۲۷ کالری بسوزانید. 
مصرف سس سالاد و مخلفات رویش را کم کنید
یک سلاد پر ملاط، گزینه‌ای خوب و سالم محسوب می‌شود، اما تمام چیزهایی که روی سالاد در قالب سس یا هر چیز دیگری ریخته می‌شود می‌تواند از لازانیا یا فوتوچینی آلفردو کالری بیشتری داشته باشد. تکه‌های کوچک پنیر، آجیل‌های خامه‌ای، آووکادو، بیکن، میوه‌های خشک‌شده، کروتن و سس فرانسوی همه و همه کالری زیادی دارند.
شما می‌توانید تنها با ریختن یکی از این مخلفات بر روی سالاد، علاوه بر مزه‌دار کردن سالاد و سبزیحات کم‌کالری آن (فلفل‌های دلمه‌ای تفت‌داده، پیاز سرخ‌کرده و یا قارچ) حدود ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.
بشقابتان را کوچک‌تر کنید
بشقاب ۳۰ سانتی خود را به بشقاب ۲۵ سانتی تبدیل کنید. این کار باعث می‌شود ۲۰ تا ۲۵ درصد کالری کمتری مصرف کرده و بیش از ۵۰۰ کالری ذخیره کنید. تحقیقات نشان می‌دهد با این اقدام، به هیچ وجه احساس گرسنگی نخواهید داشت.
از خیر خامه بگذرید
یا حداقل می‌توانید اندازه آن را کاهش دهید. محصولات دسر-شکل قهوه می‌توانند چیزی حدود ۶۷۰ کالری داشته باشند، با اندازه‌های بزرگ و گزینه‌هایی مانند خامه زده‌شده، شیر پُرچرب و انواع شربت‌ها. آیا میل و هوس زیادی به خوردن خامه زده‌شده دارید؟ آن را در یک فنجان اسپرسو امتحان کنید که در کل ۳۰ کالری خواهد داشت. با این کار حدود ۶۴۰ کالری در مصرف‌تان ذخیره می‌شود.
تعداد چیپس‌ها و بیسکوییت‌هایی را که می‌خورید، بشمرید
نه، شما نمی‌توانید چیپس‌ را از یک جعبه بزرگ بخورید؛ چرا که این یکی از راه‌های وسوسه‌انگیزی است که تا زمانی که جعبه خالی نشده باید آن را تا ته بخورید. یک جعبه ۲۵۰ گرمی چیپس، چیزی حدود ۱۲۶۰ کالری دارد. بنابراین سعی کنید تنها ۱۵ عدد چیپس‌ سیب زمینی بخورید – که حدود ۱۴۰ کالری دارد – یا بسته‌های اسنکی را بردارید که تنها ۱۰۰ کالری داشته باشنند تا بتوانید حدود ۱۱۲۰ کالری ذخیره کنید.
غذایتان را بکشید و بنشینید
غذاهایی خانوادگی و دور همی، همراه با بشقاب و ظرف‌های غذا بر روی میز، افراد را تحریک خواهد کرد تا دو تا سه بار برای خود غذا بکشند. شما می‌توانید ظرف خود را پیش از آنکه سر میز بیاورید از غذا پُر کنید، و ظرف‌های مخصوص غذاخوری خانواده را هم در آشپزخانه بگذارید.
منبع: health 

۲۰ چربی سالم که شما را لاغر می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ