کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی

پانته آ توتونپیان
تعداد افرادی که در انگلستان بر اثر ناراحتی قلبی و سکته می‌میرند از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۴ به اندازه قابل توجهی کاهش یافته و از ۳۴۱ هزار نفر به ۱۵۵ هزار نفر رسیده است.

بررسی آمار بیمارستان‌ها و داده‌های جمعیتی نشان داده که در طول این مدت، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری سرخرگ قلبی در انگلستان ۷۲ درصد، در ولز ۷۰ درصد، در اسکاتلند ۷۱ و در ایرلند شمالی ۷۶ درصد کاهش یافته است.

بنیاد قلب بریتانیا که بودجه این تحقیق را تامین کرده می‌گوید این کاهش زیاد، به دلیل تشخیص و درمان بهتر است.

این ارقام نشان می‌دهد که حدود ۷ میلیون نفر در بریتانیا در حال حاضر با ناراحتی قلبی عروقی زندگی می‌کنند. در انگلستان ۳٫۳ درصد از افراد بیماری سرخرگ‌های قلبی دارند. اما این نسبت در اسکاتلند بیشتر بوده و شامل ۴٫۳ درصد است.

اما علیرغم کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها، تعداد مراجعه به بیمارستان‌ها به خاطر این دسته از ناراحتی‌ها افزایش پیدا کرده. بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ناراحتی‌های قلبی عروقی علت ۱٫۶۹ میلیون مراجعه به بیمارستان بود. این رقم ۵۰ هزار تا بیشتر از سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ است.

البته این افزایش احتمالا دلیلش همان دلیل کاهش مرگ و میر است. احتمال اینکه بیماری‌های قلبی عروقی تشخیص داده و درمان شوند، افزایش یافته، به این ترتیب، درصد بیشتری از کسانی که این ناراحتی‌ها را دارند تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند.

منبع : دیجی مگ

6 علامت عجیب و غریب بیماری قلبی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ