کمبود ‌ویتامین برای بدن به چه معناست؟

مهرناز زاوه
کی نیست که بدن به ویتامین‌ها نیاز دارد. یکی از نظریه‌های فعلی می‌گوید که باید مواد مغذی مورد نیاز خود را به جای قرص، از یک رژیم غذایی متعادل به دست بیاورید.

آمار نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از یک‌سومِ آمریکایی‌ها از مکمل‌های مولتی‌ویتامین یا مکمل‌های معدنی استفاده می‌کنند. تحلیل جدیدی در این زمینه نشان داده که مصرف مولتی‌ویتامین‌ها بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۲ در آمریکا کاهش یافته بود اما استفاده از مکمل‌ها در بین افراد بزرگسال آمریکایی هم‌چنان به قوت خود باقی است.
در همین ارتباط، محققان اطلاعات به‌دست آمده از «آمار ارزیابی ملی غذا و سلامت» را به منظور سنجش روال مصرف مکمل‌ها در بین افراد بزرگسال آمریکایی ظرف ۱۳ سال اخیر مورد بررسی قرار دادند. اسناد و مداک به خوبی گویای آن است که بیش از نیمی از افراد بزرگسال در ایالات متحده از مکمل‌ها استفاده می‌کنند. پزشکان هنگام بررسی داروها، باید مکمل‌ها را هم برای بیماران تجویز کنند و از طرفی مصرف آنها را زمانی بیشتر مد نظر قرار دهند که علائم بیماری، ‌باعث افزایش اثرات مغایر و مضر مرتبط با مکمل خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که آیا بسیاری از مکمل‌ها به لحاظ دارویی حاوی بوتانیکال‌ها (مواد گیاهی) فعالی هستند یا نه، موضوعی که می‌تواند اثرات بالینی مهمی به همراه داشته باشد.
در سال ۲۰۱۳، تحقیقات نشان داد که خرید مکمل‌ها و ویتامین‌ها تنها هدر دادن پول برای محصولاتی است که به اشتباه جریان بازار را در قالب عواملی برای بهبود سلامت به خود اختصاص داده است. از آن زمان به بعد، بسیاری از پزشکان از بیماران خواستند تا مصرف ویتامین‌ها را کاهش دهند.
اما زمانی که مصرف مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای بدن را متوقف می‌کنید، چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟ یکی از تبعات طولانی آن سوء‌تغذیه است که به چاقی ارتباط پیدا می‌کند. شاید کمی غیرمنطقی به نظر برسد اما به رغم این مسئله، آمریکایی‌ها در همین زمان هم چاق شده و هم دچار کمبود مواد مغذی شده‌اند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از غذاهای سرشار از کالری، فاقد مواد مغذی هستند.
شکی نیست که بدن به ویتامین‌ها نیاز دارد. یکی از نظریه‌های فعلی می‌گوید که باید مواد مغذی مورد نیاز خود را به جای قرص، از یک رژیم غذایی متعادل به دست بیاورید. برای درک و شناخت این مسئله که مولتی‌ویتامین‌ها چطور بر روی سلامت کلی بدن تأثیر می‌گذارد تحقیقات بیشتری باید صورت گیرد.
منبع: medicaldaily

۸ ویتامین و مکمل غذایی که باید روزانه مصرف کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ