غذاهایی که مربیان حرفه‌ای بعد از تمرین می‌خورند

مهرناز زاوه
ورزشکاران حرفه‌ای همگی یک روش واحد را برای رسیدن به اهدافشان دنبال نمی‌کنند؛ اما با این حال، در بعضی مسائل عمده همه هم‌‌عقیده‌اند.

ورزشکاران حرفه‌ای همگی یک روش واحد را برای رسیدن به اهدافشان دنبال نمی‌کنند؛ اما با این حال، در بعضی مسائل عمده همه هم‌‌عقیده‌اند. مثلا درباره صبحانه؛ هر کسی که یک رژیم تناسب اندام را دنبال می‌کند می‌داند که مهم‌ترین وعده غذایی در روز صبحانه است.
در این مطلب ما از برخی مربیان حرفه‌ای خواستیم تا راز تناسب اندام مخصوص به خودشان را برای ما و خوانندگان فاش کنند.
1. سیب زمینی، لطفا!
کرلی تریسی، مربی یوگا، به دریافت کربوهیدرات بعد از تمرین اعتقاد دارد. او در این باره می‌گوید: «بعد از تمرین، سوخت و ساز بدن برانگیخته شده و بدن گلیکوژن خود را مصرف کرده است. از این رو، دریافت کربوهیدرات در یک وعده غذایی با بهبود روند سنتز عضلانی به بازیابی ذخایر گلیکوژن در بدن کمک می‌کند.»
2. زمان
کیت عثمان، ورزشکار، مقدار پروتئین و کربوهیدرات دریافتی خود را پس از تمرین بر اساس زمان تمریناتش انتخاب می‌کند. هنگام صبح، تخم مرغ نیمرو به همراه آووکادو و یک تکه نان می‌خورد. گاهی هم از کره بادام زمینی استفاده می‌کند.
3. پروتئین
بری بوتکمپ، مربی ورزشی، معتقد است که خوردن -و نه نوشیدن- پروتئین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وعده غذایی بوتکمپ پس از تمرین شامل 100 تا 150 گرم پروتئین بدون چربی، نصف فنجان کربوهیدرات پیچیده مانند برنج قهوه‌ای، کوینولا، سیب زمینی شیرین یا برنج است که همراه سالاد سرو می‌کند.
4. چربی کمتر
بلر ماسارونی، مربی خصوصی نیویورکی، معتقد است که حتی مصرف چربی‌‌های سالم نیز می‌تواند مضر باشد. به گفته ماسارونی، خوردن میوه و سپس دریافت 30 گرم پروتئین از آب پنیر گزینه بهتری است. ماسارونی پس از صرف یک وعده غذایی 2 ساعت منتظر می‌ماند و سپس وعده غذایی بعدی خود را می‌خورد. این وعده معمولا شامل سینه مرغ، لوبیا سبز و یک سیب زمینی شیرین پخته است.
5. آب
در بهترین حالت، باید به همان اندازه که حین تمرین عرق کرده‌اید، آب بنوشید. البته اندازه‌گیری مقدار آب از دست رفته کار دشواری است. جسیکا دیاز، مربی ورزشی، معتقد است که باید به اندازه نصف وزن خود (به اونس)، آب بنوشید. اگر تمرینات طاقت‌فرسا دارید، حداقل 450 گرم آب بنوشید.
6. نسبت پروتئین به کربوهیدرات
جف گرانت، متخصص تناسب اندام، معتقد است که خوردن شیک پروتئین با کشمش و یک موز نصفه گزینه خوبی است. سیب زمینی شیرین و سالاد نیز در صدر فهرست گزینه‌های او قرار دارند.
7. پودر انرژی‌زا
مارک لانگووسکی، مربی چهره‌های مشهور، حداقل 15 غذای خاص برای عضلات شکم دارد که یکی از آنها پودر پروتئین است. پودر پروتئین گیاهی گزینه خوبی است، اما اگر می‌خواهید ریکاوری کنید، بهتر است آب پنیر بخورید.
8. سبزیجات
دیو کولینا، مربی کراس‌فیت، به سبزیجات علاقه دارد، اما معتقد است که آب سبزیجات گزینه بهتری است. او پس از تمرین، یک اسموتی سبزیجات می‌خورد که معمولا از کلم پیچ، اسفناج، هویج، گوجه فرنگی، زغال اخته، موز، شیر یا شیر بادام تهیه شده است.
9. غذاهای کامل
میشل ریشه، مربی ورزشی، می‌گوید گاهی پس از تمرین احساس گرسنگی نمی‌کند، اما همیشه در پایان تمرینات یا بین آنها شِیک پودر پروتئین و آب می‌خورد.
10. آن سه بزرگ
اریک ترینر، متخصص تناسب اندام هالیوود، می‌گوید پس از تمرین به سراغ سه بزرگ می‌رود: پروتئین حیواناتی، کربوهیدرات آب‌دار و چربی سالم. این سه عامل به عضله‌سازی، بازیابی انرژی و دریافت مواد مغذی کمک کرده و رژیم غذایی شما را سالم و متعادل نگه می‌دارند. نوشیدنی‌های کم‌چرب+ چند برش سیب + بادام خام گزینه خوبی است. سینه مرغ تکه شده + هندوانه + آووکادو یا ماست + زغال اخته + بادام زمینی نیز توصیه می‌شود.
11. یک جفتِ تمام عیار
آلانا زابل، مربی یوگا، به پروتئین و کربوهیدرات علاقه دارد. او علاوه بر زغال اخته، موز و سیب زمینی شیرین، به کوکتل پروتئینی نیز علاقه خاصی دارد و پس از تمرین از آن استفاده می‌کند. به گفته او، مواد مغذی مایع با سرعت بسیار بیشتری هضم می‌شوند، چون حاوی کربوهیدرات بیشتری هستند.
12. یک وعده سبک و خوشمزه
جوزف سینترون، مربی تناسب اندام، معتقد است که یک غذای سبک و خوشمزه بهترین چیز ممکن است.آب نارگیل، کوینولا، ماهی بدون چربی یا مرغ، به همراه کلم بروکلی یا اسفناج از جمله ترکیبات رایج در برنامه غذایی این مربی هستند که پس از تمرین مصرف می‌کند.
13. کره بادام زمینی
دن ولدن، مربی ورزشی، می‌گوید پس از تمرین معمولا یک شیک پروتئینی می‌خورد که از موز و کره بادام زمینی تهیه شده باشد. پروتئین یک عنصر لازم برای رشد و ترمیم عضلات است. موز هم سرشار از پتاسیم است و به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می‌کند.
14. اسموتی
اگر می‌خواهید بعد از تمرین به سرعت عضله‌سازی کنید و انرژی از دست رفته خود را بازیابید، باید پروتئین بخورید. لولا بری، مربی ورزشی، معتقد است که یک اسموتی سبزیجات بهترین گزینه است. شما می‌توانید پودر پروتئینی خود را نیز به این اسموتی اضافه کنید. برای این کار می‌توانید از اسفناج، موز یخ زده، کمی آجیل، پودر پروتئین، دارچین، شربت افرا و شیر بادام استفاده کنید که طعم دلپذیری به اسموتی شما خواهد داد!
منبع: eatthis 

۲۰ حرکت که در کمتر از ۳۰ ثانیه شما را به نتایج دلخواه‌تان می‌رسانند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ