با تخم مرغ از سرطان سینه در امان بمانید

مهرناز زاوه
یکی از تغییرات رژیمی که به شما کمک خواهد کرد بتوانید خطر سرطان سینه را کاهش دهید، خوردن تخم‌مرغ است.

دلیل اصلی سرطان هنوز به طور قطع مشخص نشده است. با این حال، داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این خطر را کاهش دهید. یکی از تغییرات رژیمی که به شما کمک خواهد کرد بتوانید خطر سرطان سینه را کاهش دهید، خوردن تخم‌مرغ است. با توجه به این حقیقت که زرده تخم‌مرغ سرشار از کلسترول است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که سفیده تخم‌مرغ را به‌جای زرده آن بخورند یا در کل اصلا تخم‌مرغ نخورند. خب داستان از این قرار است که بروز تغییرات بیش از حد شما را به دردسر انداخته و خطر انواع مشکلات سلامت را افزایش خواهد داد.
تخم‌مرغ چه کمکی خواهد کرد؟
تخم‌مرغ‌ها سرشار از اسید‌های چرب امگا۶ هستند – نوعی از اسیدهای چرب چندگانه اشباع‌نشده. اگرچه مکانیسم درست و دقیق آن هنوز مشخص نیست، باید گفت اسیدهای امگا۶ با کاهش ایکوزانوییدهای پیشاالتهابی (ترکیباتی که باعث افزایش التهاب می‌شود) و افزایش ترکیبات ضدالتهابی خطر سرطان سینه را کاهش خواهد داد. علاوه بر این، تخم‌مرغ‌ حاوی کلین هم هست – نوعی ویتامین B-کمپلکس که نقش مهمی در کارکرد طبیعی سلول‌ها ایفا می‌کند – بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت – و از طرفی خطر سرطان سینه را هم کاهش می‌دهد.
مصرف چه میزان تخم‌مرغ زیاد تلقی می‌شود؟
در پاسخ این سؤال بهتر است به دو مورد از نتایج تحقیقات انجام‌شده در این زمینه اشاره کرد:
۱.طی تحققات انجام‌شده در سال ۲۰۰۳ در این زمینه، زنانی که در دوران بلوغ تخم‌مرغ، سبزیجات و فیبر زیادی مصرف می‌کنند، خطر بروز سرطان سینه در بزرگسالی در آنها در مقایسه با زنانی که تخم‌مرغ مصرف نمی‌کردند بسیار کمتر بود.
۲.در تحقیق دیگری که در سال ۲۰۰۵ صورت گرفت مشخص شد زنانی که حداقل ۶ تخم‌مرغ در هفته می‌خورند در مقایسه با زنانی که در هفته دو تخم‌مرغ یا کمتر می‌خورند، خطر سرطان سینه در آنها ۴۴ درصد کمتر گزارش شد.  
منبع: thehealthsite

۷ غذایی که باعث سرطان سینه می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ