۹ راه آسان برای خلاص شدن از شر چربی کمر

مهرناز زاوه
برای اینکه با نحوه از بین بردن چربی کمر بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید. شما می‌توانید با رعایت نکات زیر از شر چربی‌های اضافی کمر خلاص شده و اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یابید.

افزودن مواد غذایی چربی‌سوز به رژیم غذایی باعث افزایش سرعت زندگی روزمره شما می‌شود؛ انجام تمرینات قدرتی نیز بهترین راه برای از بین بردن چربی کمر است. برای اینکه با نحوه از بین بردن چربی کمر بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید. شما می‌توانید با رعایت نکات زیر از شر چربی‌های اضافی کمر خلاص شده و اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یابید.
1 تمرینات‌تان را تغییر دهید
اگر پنج بار در هفته، هر بار یک ساعت تمرین هوازی انجام دهید، از سلامت قلب‌تان مطمئن خواهید شد. اما آهسته دویدن به تنهایی باعث از بین رفتن چربی کمر نمی‌شود. شما باید ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات کاهش وزن را به کار بگیرید تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید. تمرینات هوازی به تنهایی صرفا باعث تقویت عضلات قلب می‌شوند و روند چربی‌سوزی را تقویت نمی‌کنند.
2 از حرکت پلانک استفاده کنید
برای تقویت ماهیچه‌های اصلی و تثبیت عضلات کمر، دو دمبل روی زمین بگذارید و در وضعیت شنا قرار بگیرید. با دست روی دمبل‌ها فرود بیایید و دست‌ها را به عرض شانه باز کنید. بدن‌تان را مثل حرکت پلانک صاف و محکم نگه دارید. سعی کنید دمبل از زیر دست‌تان سر نخورد. 30 ثانیه در این حالت بمانید.
3 حرکت شنا را انجام دهید
اکثر افراد گمان می‌کنند که حرکت شنا برای تقویت قفسه سینه است، اما این حرکت فواید بیشتری دارد. حرکت شنا به افزایش ثبات عضلات کمر و به خصوص ستون فقرات کمک می‌‎کند. این بدان معنی است که با انجام شنا، خیالتان از بابت عضلات کمر و ستون فقرات راحت خواهد بود. با این کار می‌توانید به سرعت چربی‌های اضافی کمرتان را از بین ببرید. برای انجام این حرکت، باید کف زمین دراز بکشید، در حالیکه صورت‌تان رو به زمین و دست‌ها در طرفین بدن قرار گرفته است. با فشار دست، باسن، ران و قفسه سینه خود را از روی زمین بلند کنید. بازوهایتان را صاف کنید و به کمک آنها بالا بروید. یک وقفه کوتاه بدهید و با نفس کشیدن پایین بیایید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.
4 یوگی درون‌تان را تعلیم دهید
آیا از چربی پهلوهایتان خسته‌اید و می‌خواهید لاغرتر شوید؟ مطالعات محققان نشان می‌دهد که استرس با افزایش سطح کورتیزول در بدن موجب اضافه وزن می‌شود و چربی کمر را نیز افزایش می‌دهد. کاهش استرس با شرکت در کلاس‌های یوگا یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر چربی‌های کمر است.
5 حرکت کرانچ پهلو را امتحان کنید
اگر چند بار در هفته حرکت کرانچ پهلو را انجام دهید، عضلات شکم و پهلوی صاف‌تری خواهید داشت. برای انجام این حرکت، یک توپ سوئیسی را کنار دیوار بگذارید. باسن خود را به راحتی روی توپ بگذارید و پاهای‌تان را به کف زمین برسانید. انگشتان دست را در پشت سر گره بزنید و با فشار آرنج، نیم‌تنه خود را بالاتر ببرید. بهتر است قبل از انجام این حرکت، قفسه سینه‌تان را با انجام حرکات کششی گرم کنید.
6 حرکت نشر دمبل را انجام دهید
دو دمبل بردارید؛ زانوها را کمی خم کنید و نیم تنه را به سمت جلو بیاورید. برای اجرای این حرکت کمر باید کاملا صاف و بدون قوس باشد و از ناحیه لگن خم شوید تا در زاویه 60 درجه قرار بگیرید. کف دست‌ها رو به زمین باشد و آنها را به همین شکل بالا ببرید. نیم تنه خود را ثابت نگه دارید، آرنج را خم کرده و دمبل را در طرفین بدن نشر دهید. سعی کنید بازوها نزدیک بدن قرار بگیرند.
7 عضلات کمر را درگیر کنید
در باشگاه روی عضلات کمر بیشتر کار کنید، مخصوصا عضلاتی که با ستون فقرات در ارتباط هستند. برای شروع، پشت دستگاه سیم‌کش بنشینید. سیم را با کف دست بگیرید. مطمئن شوید که دست‌هایتان به اندازه عرض شانه باز شده باشند. قفسه سینه خود را بالا بگیرید، نفس بکشید و سپس سیم را به سمت پایین بکشید تا به نقطه فوقانی قفسه سینه برسد. کمی مکث کرده و در همین حالت بمانید و سپس سیم را به آرامی به سمت بالا ببرید.
حالا، نوبت به رژیم غذایی و سبک زندگی می‌رسد.
اعمال تغییرات ساده در رژیم غذایی شما می‌تواند به کاهش چربی کمر کمک کند.
8 از سیب زمینی شیرین به عنوان میان‌وعده استفاده کنید
اگر فکر می‌کنید با مصرف کربوهیدرات می‌توانید چربی کمر را از بین ببرید، باید تجدید نظر کنید! سیب زمینی شیرین به کندی هضم می‌شود و شما را تا مدتی سیر نگه می‌دارد. سیب زمینی شیرین حاوی فیبر و کاروتنوئید است؛ یک آنتی اکسیدان قوی که باعث ثبات سطح قند خون شده و مقاومت به انسولین را در بدن کاهش می‌دهد. در نتیجه، مانع از تبدیل کالری‌های دریافتی به چربی می‌شود.
9 برنامه خواب‌تان را تنظیم کنید
عدم توجه به برنامه خواب باعث کاهش سطح لپتین در بدن می‌شود؛ هورمونی که مانع از بروز گرسنگی شده و شما را از پرخوری در امان نگه می‌دارد. کاهش سطح هورمون لپتین در بدن این پیام را به مغز ارسال می‌کند که بدن با کمبود مواد غذایی مواجه است، در نتیجه اشتهای شما را افزایش می‌دهد.
منبع: eatthis 

روش‌هایی برای سوزاندن چربی بیشتر با حرکات کاردیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ