آقایان جوان، هر روز یک مشت گردو بخورید!

مهرناز زاوه
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خوردن یک مشت گردو به طور روزانه به مردان جوان کمک می‌کند تا بتوانند با شادی و نشاط، بر استرس‌های روزمره غلبه کرده و آن را کنترل کنند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که خوردن یک مشت گردو به طور روزانه به مردان جوان کمک می‌کند تا بتوانند با شادی و نشاط، بر استرس‌های روزمره غلبه کرده و آن را کنترل کنند؛ چرا که این ماده مغذی باعث می‌شود ذهن، وضعیت شادتری پیدا کند. محققان این تحقیق توانستند دریابند که روحیه این افراد بعد از خوردن این میزان گردو به مدت هشت هفته و به طور روزانه به طور چشمگیری افزایش یافته و بهتر شده است. یکی از آنها در این باره می‌گوید: «تحقیقاتی که تا پیش از این درباره گردو صورت گرفته بود نشان می‌داد که مصرف آن، تأثیرات مفیدی بر بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، دیابت و چاقی به همراه دارد. تحقیقات ما اما در این باره کمی متفاوت بود؛ چرا که بر روی شناخت تمرکز کردیم، و طی آزمایش تصادفیِ کنترل‌شده (CRT)، توانستیم نتایج مربوط به روحیه را در مردان و زنان بررسی کنیم.»
از شرکت‌کنندگان در این تحقیق خواسته شد تا سه بُرش نانِ موز را به طور روزانه و به مدت شانزده هفته بخورند – هشت هفته نانِ موز با گردو و هشت هفته نان موز بدون گردو. آجیل‌ها (یا همان گردو) به خوبی خمیر شده بود به طوری که دو نانِ موز در شکل ظاهری و مزه بسیار شبیه هم بودند. هنگام خوردن نانِ‌موز با گردو، شرکت‌کنندگان نصف فنجان گردو هم به طور روزانه مصرف می‌کردند. خلق و خو و روحیه این دانش‌آموزان در پایان هر دوره هشت هفته‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت. محققان از یک پرسش‌نامه معتبر به نام نمای وضعیت خلقی (POMs) استفاده کردند. این تست شش زمینه درباره روحیه و خلق و خو است: تنش، افسردگی، خشم، خستگی، قدرت و سردرگمی بوده و یک امتیاز توزیع خلقیِ کل (TMD) به دست داد. محققان دریافتند که مصرف گردو باعث بهبود روحیه در مردان جوان و سالم شد. در مردان سالمی که افسرده نبودند گردو این قابلیت را داشت تا سطح روحی را افزایش دهد. 
یکی از محققان این تحقیق در این باره می‌گوید: «سطح روحی این افراد حدود ۲۸ درصد افزایش یافت.» مواد مغذی زیادی در گردو وجود دارد که به نوعی مسئول افزایش و ارتقاء روحیه است مانند اسید آلفا لینولئیک، ویتامین E ، فولیت، پلی‌فنول یا ملاتونین. محققان می‌گویند این افزایش سطح روحی در زنان مشاهده نشد. 
منبع: thehealthsite

تاثیر گردو در درمان گواتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ