ترفندهایی برای بازگشت به محل کار بعد از مادر شدن

پانته آ توتونپیان
چوب خط شما برای استراحت زایمان به اتمام رسیده. زمان آن رسیده تا به محل کار بازگردید و بیش از حد ذوق دارید تا پیشرفت کنید. گفته می‌شود چه اشک‌ها که در طی برقراری توازن برای ساخت تصویر زندگی واقعی و کار که سرازیر نشده است.

در روز نخست بسیار نگران هستید و اضطراب جدایی دائماً به سراغ شما می‌آید. از گفتن عباراتی همچون، قصد دارم سرکار برگردم ولی نمی‌دانم چگونه از کودک خود بدون وسواس فکری و استرس دور شوم، دست بردارید و فقط از همین راهکارهای ساده پیروی کنید.

۱. از تکنولوژی استفاده کنید
گوشی هوشمند شما، بهترین دوست شماست، پس از تکنولوژی آن بهره ببرید. از مرکز مراقبت از کودک، یا پرستار و یا هر شخصی که از کودک شما مراقبت می‌کند بخواهید تا به شما کمک کند و هر از گاهی پیامی، ایمیلی یا تصویری از کودک برایتان ارسال کند. اگر آگاه باشید که در طول روز چه می‌کند، قطعاً احساس بهتری خواهید داشت. اما از برقراری ارتباط ویدیویی اجتناب کنید، زیرا دیدن شما تا شنیدن صدای شما موجب برهم خوردن آرامش کودک در طول روز یا القای حس اضطراب به او می‌شود.
۲. پین کنید
بسیار خوب، اگر قصد ندارید که عکسی از کودکتان در فضای مجازی باشد، می‌توانید از پینترست استفاده کنید و تابلوی تصویری خود را تهیه کنید و عکسش را به آن بچسبانید یا تصویر زمینه تلفن یا تبلت خود را به عکس کودکتان تغییر دهید. عکس با مزه‌ایی از او درست کنید و در طول روز چند بار دزدکی به آن سرک بکشید. عکس‌هایی از نوزادی، خنده‌ها و بازی‌های او با سگ کوچولوی خانه را تنظیم کنید و در دسترس داشته باشید. در نظر داشته باشید که نباید همیشه از عکس‌هایی که خودتان گرفته‌اید، استفاده کنید. عکس‌هایی که همسرتان، دوستتان یا مادربزگ گرفته هم گاهی بسیار بانمک هستند.
۳. تمرین کنید
۱۰ روز تا بازگشت به محل کار فرصت دارید. تردیدی نیست که می‌خواهید تمام لحظات آخر را با کودک خود سپری کنید. او را برای گردش می‌برید، پارک می‌روید و عکس‌های مورد علاقه او را جمع می‌کنید. بله کاملاً قابل درک است که می‌خواهید تمام لحظات مرخصی خود را کاملاً وقف او کنید. اما همه این‌ها موجب می‌شود تا پیش از رسیدن روز موعود فشار زیادی را بر خود تحمیل نمائید. یک برنامه پیش از موعود ترتیب دهید. از پرستار کودک یا یکی از اعضای خانواده درخواست کنید که برای چند ساعت از او مراقبت کند تا روز موعود را بازسازی کنید.

۴. آهسته پیش بروید
یک روز صبح از خانه خارج می‌شوید تا روز موعود را بازسازی کنید. ۳۰ دقیقه نخست بسیار چشمگیر خواهد بود. و سپس، موفقیت اصلی می‌شود. شما از کودکتان دور می‌شوید و به سرعت دچار تردید می‌گردید. نگران نباشید. هیچ‌کس انتظار ندارد بی‌احساس رفتار کنید و سریعاً بر ترس از حضور در محل کار غلبه کنید. اگر آمادگی لازم برای شیرجه در موقعیت را ندارید، فقط ۱۵ دقیقه از او دور شوید. سپس به مرور به این زمان بیافزائید تا به نصف روز برسد. هنگامی که به این مرحله نزدیک شدید، ادامه دهید تا روز موعود فرا برسد.

۵. خود را در جایگاه او قرار دهید
خود را جایگاه کودک خود تصور کنید. حتی اگر کودک شما فقط چند ماه داشته باشد، باز هم عدم حضور شما را درک می‌کند. آهسته گام برداشتن‌ها، تمرین کردن‌ها و عکس‌های بامزه بخشی از برنامه‌ بازگشت به محل کار هستند. چند ایده مبتکرانه برای کاهش نگرانی و اضطراب کودک خلق کنید. این امر شامل عکس‌های بامزه که در دسترس کودک باشد، خواندن کتاب پیش از رفتن به محل کار یا خواندن آهنگ و لالایی مخصوص مامان! 

منبع : وب سایت آی بانو 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ