درمان طبیعی مشکلات پوست و مو با این ۵ غذا

مهرناز زاوه
به جای صرف هزینه های هنگفت برای خرید محصولات مارک‌دار، بهتر است از این داروهای خانگی مقرون به صرفه برای بهبود مشکلات پوست و مو استفاده کنید.

به جای صرف هزینه های هنگفت برای خرید محصولات مارک‌دار، بهتر است از این داروهای خانگی مقرون به صرفه برای بهبود مشکلات پوست و مو استفاده کنید.
عسل
مقداری عسل را با یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال مخلوط کرده و آن را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آبکشی کنید. با این حال، اگر پوست‌تان مستعد آکنه است، یک قاشق عسل را با یک قاشق چای‌خوری کشک و کمی زردچوبه ترکیب کنید. مخلوط را روی پوست‌تان بمالید و پس از 20 دقیقه آبکشی کنید.
کلم
یک فنجان برگ کلم تازه را در یک لیتر آب بجوشانید تا بپزد. بگذارید آب خنک شود و سپس از آن برای شستن صورتتان استفاده کنید. کلم سرشار از مواد معدنی است که نه تنها مواد مغذی پوست را تامین می‌کند، بلکه بافت پوست را بهبود می‌بخشد.
هویج
هویج سرشار از ویتامین ‌A است که مشکلات پوستی فصل زمستان را برطرف می‌کند. شستن صورت با آب هویج نقش بi سزایی در بهبود مشکلات پوستی دارد. آب هویج را روی صورت‌تان بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه آبکشی کنید.
روغن زیتون
اگر موهایتان خشک و آسیب‌دیده است، از ترکیب روغن زیتون و زرده تخم مرغ استفاده کنید. مخلوط حاصل را روی موی خود بمالید و آن را با روسری ببندید. یک ساعت صبر کنید و سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.
سس مایونز
مالیدن سس مایونز روی مو به تغذیه و نرم شدن آن کمک می‌کند؛ مایونز یک حالت‌دهنده طبیعی است. به جای آنکه پس از شستن مو از مایونز استفاده کنید، بهتر است آن را نیم ساعت قبل از شستشو به موهای‌تان بزنید. اگر موهای خشکی دارید و به دنبال یک درمان طبیعی برای آن می‌گردید، بهتر است از مایونز استفاده کنید.
منبع: prevention

بهترین روش‌ مراقبت از پوست صورت متناسب با سن‌تان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ