فروریختن ساختمان پلاسکو

پانته آ توتونپیان
بر اثر اتش سوزی ساختمان پلاسکو، ساختمان پلاسکو به طور کامل فرو ریخت.

ساختمان پلاسکوی تهران، یکی ازقدیمی ترین ساختمان های تجاری در تهران،صبح امروز،30دی ماه به طور کامل در آتش سوخت.

در اتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران،که صبح امروز، 30دی ماه اتفاق افتاد، بسیاری ازنیروهای امدادی و برخی از مالکین مغازه ها که در طبقه ی همکف این ساختمان حضور داشتند، زیر آوار گرفتار شدند.

ساختمان پلاسکوی تهران،در سال 1339 ساخته شد و خیلی ها این ساختمان را به عنوان اولین ساختمان تجاری بلند تهران می شناسند.

هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نشده است.

از ساعت 7:30 دقیقه ی صبح امروز، آتش سوزی ساختمان پلاسکو گزارش  شد و بیش از 100 آتش نشان با حضور در محل حادثه، در ساعت های اولیه موفق به اطفای قسمت زیادی از آتش شدند.

اما کمی بعد ، از قسمت های پایینی ساختمان آتش مجددا زبانه کشید و علی رغم تلاش های مستمر آتش نشانان، آتش به قسمت های  دیگرساختمان رسید و این ساختمان به طورکامل فرو ریخت.

به دلیل اینکه این ساختمان به صورت عمودی ویران شد، به ساختمان های  اطراف آسیبی نرسید.

ویدئو لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو

صحنه های دردناک بعد از فروریختن کامل پلاسکو

تصاویر آتش سوزی ساختمان پلاسکو

طبق گفته ی  سخنگوی سازمان امداد و نجات تهران،بیش از 20 تیم امدادی ، 10 خودروی آمبولانس و 8 خودروی کمک‌دار به محل آتش سوزی ساختمان پلاسکو مستقر شدند.از مردم خواسته شده است که تجمع در محل حادثه خودداری کنند.جمعیت بیش از حد مردم درخیابان استانبول،در کار تیم امداد و نجات و عبور  آمبولانس ها ایجاد اختلال کرده است.

تعدادی زیادی ازآتش نشانان هنوز در زیر آوار گرفتار هستند:

تمام ساحتمان های اطراف پلاسکو از جمله سفارتخانه هایی که در  نزدیکی این ساختمان قرار داشته اند،به طور کامل تخلیه شده اند.به دلیل ازدحام جمعیت در این منطقه،محدودیت های ترافیکی  خاصی ایجاد شده است.

از قسمت شرق از میدان بهاستان و تقاطع مخبرالدوله حرکت به سمت غرب با محدودیت مواجه شده است.

و در قسمت های غربی از پل حافظ ، خیابان کارگر و تقاطع ولی عصر  به سمت شرق محدودیت‌های ترافیک اعمال شده است. از میدان فرودسی به سمت پایین نیز محدودیت ترافیکی ایجاد شده است. افرادی که به مسیرهای شرق به غرب نیاز دارند، می‌توانند از خیابان انقلابی و معابر شمالی و جنوبی جمهوری استفاده کنند.

اتش سوزی  ساختمان پلاسکوی تهران،باعث ریزش کامل این ساختمان شد.پلاسکوی تهران بعد از 56 سال به طور کامل ازبین رفت.

ساختمان پلاسکوی تهران،جزو اولین نمادهای مدرن شهر تهران محسوب می شد.این ساختمان مرکزتوزیع پوشاک تهران بود و وجود البسه و پارچه،باعث شدید تر شدن آتش سوزی در  این ساختمان بود.

تمام 17 طبقه ی این ساختمان تجاری امروز به طور کامل با خاک یکسان شد.

تخمین زده می شود حدود 30 نفر از آتش نشانان در این حادثه کشته شده اند.

تلاش های  نیروی های امدادی  برای پیدا کردن افرادی  که در زیر آوار گرفتار شده اند هنوز ادامه دارد.از وضعیت هیچ یک از آتش نشانانی که حین انجام ماموریت در  داخل ساختمان گرفتار شده بودند،اطلاعاتی  در دست نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ