استانداردهای فردی خود را بشناسید!

samiira
شاخص‌ها و فاکتورهای زیادی در زمینه رشد فردی تعریف شده است که افراد برای رسیدن به جایگاه مطلوب در زندگی باید آنها را داشته باشند اما برخی از این شاخص‌ها در زمینه رشد فردی، اهمیت بیشتری دارند. داشتن استانداردهای فردی، یکی از این موارد مهم است.

داشتن استانداردهای فردی سطح بالا، بی درنگ موجب احساس نیاز به رشد فردی می‌گردد و کمک می‌کند تا هر روز گامی در مسیر رسیدن به بالاترین سطح توانایی‌های خود بردارید.
اگر موفقیت برای شما اهمیت دارد، بدون شک از پیشرفت در تمامی زمینه‌های زندگی لذت می‌برید و مایل هستید شرایط زندگی خود را بهبود بخشید. لذا خود را در مسیر تغییر و تحول می‌بینید. اما ممکن است، در این میان، خود را دست کم بگیرید و یا چندان به خود سخت نگیرید. 
با وجود اینکه داشتن رفتاری فروتن یک ویژگی اخلاقی مثبت محسوب می‌شود، اما در زمینه رشد فردی، معمولا به‌صورت نابجا از آن استفاده می‌گردد زیرا داشتن رفتار فروتنانه در زمینه رشد و پیشرفت در زندگی، کمکی به رشد فردی ما نخواهد کرد و یا در بهترین حالت، موجب کند شدن حرکت ما خواهد شد. 
وقتی که به‌طور مرتب انتظارات سطح پایین از خود داریم، خود را در شرایطی قرار می‌دهیم که استانداردهای سطح پایین را قبول می‌کنیم و در بهترین حالت به فردی معمولی تبدیل می‌شویم. این دقیقا مغایر با چیزی است که یک فرد علاقمند به رشد و پیشرفت به دنبال آن است. 
اگر می‌خواهید به فردی موفق‌تر تبدیل شوید، به طور مداوم باید به دنبال دستاوردهای بیشتر، رفتارهای صحیح‌تر، یادگیری مطالب جدید و بهبود خود در زمینه‌های مختلف باشید.
یکی از مطمئن‌ترین کارها جهت رشد فردی، داشتن استانداردهای فردی سطح بالا است. وقتی چنین استانداردهایی تعریف شد، در قدم بعدی باید بدون تعارف با خود، به‌صورت هدفمند و بر اساس اصول صحیح تلاش کرد تا استانداردهای فردی تعریف شده را تحقق بخشید. 
در چنین حالتی، وقتی بدون فروتنی و دست کم گرفتن خود، تلاش می‌کنید تا به استانداردهای فردی خود برسید، پیشرفتی قابل توجه خواهید داشت. پیشرفتی که در حالت‌های دیگر، دست نیافتی بوده و یا روندی بسیار کند خواهد داشت. 
این موضوع اثبات شده است که وقتی ما جهت رسیدن به استانداردهایی مشخص، از درون خود را تشویق می‌کنیم و تحت فشار قرار می‌دهیم، رسیدن به اهداف تعریف شده بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. 
استانداردهای سطح بالا تعریف کنید، با خود روراست و بی‌تعارف باشید، دنبال کردن اهداف شخصی خود را جدی بگیرید و برای خود احترام قائل باشید، این گام‌ها شما را در مسیر تحقق بزرگترین اهداف قرار خواهد داد.

روش های موفقیت در «برنامه ریزی شغلی»

منبع:سپیدآنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ