با اصول پیاده روی صحیح آشنا شوید!

a.mahammadi
پیاده‌روی ارزان ‌ترین ورزشی است که تمامی اعضای خانواده می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند.

کافی است چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

 

 باید عرق بریزید
هرشیوه پیاده روی ورزش به حساب نمی‌آید. بنابراین پیاده روی‌روزانه تان  ورزش محسوب نمی شود. پیاده روی اصولی باید به گونه ای باشد که در آن تمام عضلات بدن حرکت داشته باشد و قلب فعالیت بیشتری کند.
سرعت
سرعت راه رفتن باید طوری باشد که عرق کنید و ضربان قلبتان از حالت عادی بالاتر برود. سرعت پیاده‌روی را دوره‌ای تنظیم کنید؛ برای مثال، یک  تا دو دقیقه با سرعت زیاد و سه  تا  چهار دقیقه با سرعت کم پیاده‌روی کنید و یا یک و نیم کیلومتر سریع و سه کیلومتر آرام پیاده‌روی کنید.
مدت
پیاده روی حداقل باید 10تا15 دقیقه بی وقفه و پیوسته ادامه پیدا کند. قدم زدن همراه دوستان در کنار خرید کردن و دیدن ویترین مغازه‌ها نمی‌تواند فعالیت هوازی مناسبی به عنوان ورزش محسوب شود.
فرم بدن
برای پیاده‌روی اصولی، باید حالت درست بدن را حفظ کرد. به هیچ وجه قوز نکنید؛  پشتتان باید صاف باشد. شکمتان را کمی تو ببرید و دستانتان را در جهت مخالف هم حرکت دهید.
شیوه گام برداشتن
برای راه رفتن باید از روش پاشنه – پنجه استفاده کنید. برای این منظور اول باید پاشنه پا روی زمین قراربگیرد و بعد پنجه همان پا. وقتی پاشنه از زمین بلند شد، کمی زانویتان را خم کنید.

 وسایل مورد نیاز
کفش مناسب

برای یک پیاده روی خوب و مفید راحت‌ترین کفش‌تان را بپوشید. کفش‌های کتانی بنددار مناسب‌ترین کفش برای پیاده‌روی است، زیرا می‌توانید اندازه کفشتان را با این بندها تنظیم کنید، به گزارش همشهری جوان ، اگر قصد دارید پیاده‌روی سریع داشته باشید و یا مسیر پیش رویتان سر بالایی یا سر پایینی دارد، به هیچ وجه بند کفش‌ها را دور پایتان نبندید، با این کار احتمال پیچ خوردن مچ پا بسیار زیاد است.
 لباس مناسب
برای پیاده‌روی اصولی به این نکته توجه داشته باشید که لباس مناسب با هوایی که می‌خواهید درآن پیاده روی کنید، بپوشید. از طرفی از پوشیدن لباس‌های پلاستیکی خودداری کنید. از بردن وسایل اضافه خودداری کنید. اجازه دهید در راه، دستانتان آزاد باشد. برای حمل وسایلی که لازم دارید، کوله پشتی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

منبع: روزنامه خراسان

3 توصیه برای پیاده روی بهتر را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ