آیا سکسکه نشانه سکته قلبی است؟

nazari
در برخی موارد سکسکه به عنوان یکی از علائم سکته قلبی دیده می شود اما این مورد چندان شایع نیست.

الو دکتر: در برخی موارد سکسکه به عنوان یکی از علائم سکته قلبی دیده می شود اما این مورد چندان شایع نیست. در غالب موارد علائم سکته قلبی همراه با درد شدید سینه به ویژه در جوانان دیده می شود. دکتر علی قاسمی با اشاره به این مطلب ادامه می دهد:

اینکه سکسکه را علامتی از سکته قلبی بدانیم خیلی متداول و متعارف نیست. باید بررسی های بیشتری صورت گیرد تا موضوع مشخص شود. اما معمولا پزشکان باید شرح حال و معاینه بالینی  بیمارانی را که با شکایت سکسکه به اورژانس مراجعه می کنند، بررسی و مطالعه کنند. تاکید می کنم که سکسکه به تنهایی نمی تواند نشانه سکته قلبی باشد و باید علائم دیگر هم در کنار آن مورد دقت قرار بگیرند.

وی در رابطه با خبر درگذشت عارف لرستانی به خبرنگار الو دکتر می گوید: این موضوع با توجه به مطالب عنوان شده قابل قضاوت نیست و نیاز به بررسی بیشتر و کالبدشکافی دارد.

دکتر علی قاسمی درباره علایم سکته قلبی می گوید: شایع ترین علایم سکته قلبی درد قفسه سینه است و موارد دیگری مثل تنگی نفس ،تعریق سرد،تهوع و استفراغ و غیره نیز از جمله علائمی است که به هنگام سکته قلبی بروز می کند.

وی درباره ریسک فاکتورهایی که موجب تشدید سکته قلبی می شود معتقد است افراد سیگاری، سالمند و بیماران مبتلا به قند، فشار خون و یا چربی خون بالا و افرادی که سابقه بیماری قلبی در بستگان درجه یک دارند از جمله افرادی هستند که احتمال ابتلای آنها به سکته قلبی در مقایسه با دیگران بیشتر است.

دکتر علی قاسمی در گفت و گو با سایت الو دکتر اولین اقدام برای کنترل  و مواجه با این بیماری را تماس با اوژانس اعلام کرد و افزود:  در یک سال اخیر طرحی در اغلب بیمارستان های کشور با عنوان طرح 247 اجرا می شود که به واسطه آن تمامی بیماران و افرادی که دچار سکته قلبی شدند در اولویت قرار گرفته و اقدامات لازم برای درمان آنها صورت می گیرد. 

علت مرگ عارف لرستانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ