کاندید مناسب کاشت ابرو یا ریش هستید؟

faateme1366
ابروها یکی از شاخص‌های نشان دهنده سن واقعی فرد هستند. با افزایش سن، ابروها باریک‌تر می‌شوند، اما دلیل دیگری مثل ایجاد جای زخم یا بیماری نیز در بوجود آمدن این مساله نقش دارد. این مساله به این معناست که صرفاً داشتن ابروهای کم پشت باعث می‌شود که سن مردان و زنان بیشتر از آنچه که هست به نظر برسد. این مسئله اهمیت کاشت ابرو را نشان می‌دهد.

دکتر محمد حسن ناصح در این رابطه گفت: در کاشت ابرو مانند کاشت مو، موهای زنده از پشت سر برداشته می‌شود و در محل ابروها کاشته می‌شود. موها زنده و قابل رشد هستند و نمای طبیعی در ابروی فرد ایجاد می‌کنند. کاشت ابرو معمولاً به روش fut یا fit انجام می‌شود.

این متخصص پوست و مو در رابطه با امکان کاشت ریش و سبیل هم گفت: «پس از آغاز دوران بلوغ، موی ریش ضخیم‌تر می‌شود و در عرض سه سال شکل نهایی خود را پیدا می‌کند. مگر اینکه تغییر مهمی در سطح هورمون‌های مرد ایجاد شود، در غیر این صورت موی ریش ویژگی‌های مشخصه خود را حفظ می‌کند. تا به حال، هیچ روش درمانی یا زیبایی برای رشد موی طبیعی در ناحیه‌های بدون مو وجود نداشته است. این مساله برای ریش و سبیل نیز صدق می‌کند. راه حلی که وجود دارد کاشت موی ریش و سبیل با موی طبیعی خود فرد است. به گفته عضو انجمن متخصصان پوست و موی ایران کاشت ریش و سبیل (سیبیل) را می‌توان از سن ۲۰ تا ۲۲ سالگی که هورمون‌ها به سطح پایه خود می‌رسند، انجام داد. بهتر است کاشت ریش و سبیل در مردانی صورت بگیرد که دوست دارند سبیل بزرگی داشته باشند، اما موی ریش آنها نامنظم یا ناکافی است. کاشت ریش و سبیل در افراد سالمی که اصلاً ریش ندارند یا در ریش خود قسمت‌های طاسی وجود دارد قابل انجام است. یکی از شایع‌ترین اقدامات کاشت موی ریش و سبیل در ناحیه دارای جای زخم است.

 دکتر ناصح در رابطه با روش کاشت مو ادامه داد: «در روش کاشت موی طبیعی جهت جایگزین کردن موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش (پشت و دور سر) موسوم به بانک مو استفاده می‌شود. بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملاً طبیعی است بلکه تقریباً تا پایان عمر باقی مانده و نسبت به ریزش مقاوم است.

با توجه به اینکه فولیکول موهای برداشت شده در هر ناحیه از پوست بدن قابل رشد است می‌توان به راحتی عمل کاشت مو را در نواحی مختلف بدن از جمله سر، ابرو، ریش وسبیل، مژه و حتی در نواحی جوشگاه (اسکار) ناشی از زخم‌ها یا سوختگی‌ها نیز با موفقیت به انجام رساند. خوشبختانه موهای جدید نیاز به مراقبت دارویی و غیر دارویی خاصی نداشته و مادام العمر رشد خواهند کرد و این موها را مانند موهای دیگر می‌توان شست و حالت داد و کوتاه کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ