مرگ «بوتولیسمی» را جدی بگیرید

vahid.dgh
دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو در مورد مرگ «بوتولیسمی» به عنوان کشنده ترین مسمومیت غذایی به مردم هشدار داد و از آنها خواست این مسمومیت و مرگ ناشی از آن را جدی بگیرند.

به گزارش از سازمان غذا و دارو، دکتر یسنا بهمنش افزود: مسمومیت با مواد غذایی در اثر آلودگی غذا در جریان تولید فرآورده های غذایی، تهیه و نگهداری آنها، ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: مصرف کنندگان باید دقت داشته باشند از مصرف کنسروهایی که در قوطی آنها آثار نشت، برآمدگی و فرورفتگی و زنگ زدگی مشاهده می شود خودداری کنند.همچنین مصرف کنندگان باید به تاریخ تولید و انقضا محصولات هنگام خرید دقت کنند.
وی از مردم خواست تا هنگام مصرف غذاهای کنسرو شده حتما آنها را به مدت 20 دقیقه بجوشانند.
دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکی از کشنده ترین مسمومیت های غذایی ، « بوتولیسم » نام دارد، گفت: این نوع مسمومیت در اثر مصرف مواد غذایی مانند سوسیس، کالباس، کنسرو ماهی، کنسرو ذرت، کنسرو لوبیا، کشک خام و عسل طبیعی که در شرایط نامناسب و غیر بهداشتی تهیه و نگهداری شده اند ایجاد می شود.
وی یادآور شد: علائم این نوع مسمومیت که برخی اوقات منجر به مرگ نیز می شود شامل تاری دید، دوبینی و اختلال در گوارش می باشد که مصرف کننده در چنین مواردی سریعا به پزشک مراجعه کند.

منبع:ایرنا

خوردن غذاهای کنسروی در مسافرت ممنوع شد!
از کجا بفهمیم غذای کنسروی ما خراب شده است؟!
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ