مصرف نان برای چه افرادی خطرناک است؟!

faateme1366
یک کارشناس طب سنتی گفت: کسانی که در روده‌هایشان سُده یا گرفتگی در عروق وجود دارد یعنی مبتلا به انسداد لوله گوارشی هستند، مصرف نان گندم برایشان مناسب نیست و ممکن است این عارضه در آن‌ها تشدید شود.

سید جواد علوی درباره نان و ملاحظات مصرف این ماده غذایی اظهار داشت: خواص اقسام نان و اثرات مفید و مضر آن بر حسب نوع مزاج، احوال، شهر محل سکونت و حتی نوع شغل و فعالیت افراد متفاوت است.

مصرف نان برای افراد دچار بیماری‌های گوارشی مناسب نیست

وی افزود: کسانی که در روده‌هایشان سُده یا گرفتگی در عروق وجود دارد یعنی مبتلا به انسداد لوله گوارشی هستند، مصرف نان گندم برایشان مناسب نیست و ممکن است این عارضه در آن‌ها تشدید شود یعنی افرادی که هضم مناسبی ندارند، مصرف نان برایشان مناسب نبوده و مشکلات معده آنها را افزایش می‌دهد.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد:کسانی که با خوردن نان گندم دچار نفخ می‌شوند، می‌توانند نان را با ادویه‌های گرم بخورند و حتی مصرف میوه‌های پخته می‌تواند از بروز نفخ ناشی از مصرف نان گندم بکاهد.

تلیت کردن نان در غذا موجب ضعف معده

علوی عنوان کرد: نان تلیت یا ترید که ریزه کردن نان است در بعضی خوراکی‌های مایع، باعث نفخ شدید و ضعف معده و یبوست شده و فقط کسانی که مزاج گرم و در هوای گرم سکونت دارند, مجاز به خوردن این نان هستند یعنی افراد از خرد کردن نان در غذاهایی مانند آبگوشت حتی الامکان بپرهیزند چرا که می‌تواند موجب ضعف هضم و در نهایت موجی بیماری شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه طب سنتی، غذا به دو دسته حقیقی و مجازی تقسیم می‌شود؛ غذای حقیق غذایی است که پس از خوردن و ورود آن به معده و پس از گذراندن مراحل هضم غذا, در کبد تبدیل به اخلاط چهارگانه شود و خون یا خلط دم از آن ساخته شود و غذای مجازی هر ماده‌ای مانند گوشت، نان، میوه و … بوده که استعداد تبدیل شدن به خلط را دارا باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ