اختلال در سوخت و ساز بدن با این اشتباه متداول!

faateme1366
رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل های غذایی و رژیمی گفت: اختلالات سندرم متابولیک با مصرف نابجای مکمل های غذایی، رژیمی و ورزشی می تواند تشدید شود.

سندروم متابولیک به مجموعه ای از اختلالات سوخت و ساز بدن اطلاق می‌شود که احتمال بروز بیماری های قلبی ، دیابت و فشارخون را افزایش می دهند.
عباس کبریایی زاده در پنجمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی افزود: متاسفانه امروز نتوانسته ایم در حوزه مکمل های ورزشی ، اقدام موثری انجام دهیم.
وی ادامه داد: وزارت ورزش متاسفانه همکاری موثری با وزارت بهداشت و سندیکاهای مربوطه برای ساماندهی مکمل های ورزشی نداشته است.
وی اضافه کرد: تمرینات ورزشی با تغییر فضای زندگی به فضاهای بسته‌ مانند باشگاه های ورزشی منتقل شده است و جوانان در آنجا در معرض استفاده از انواع مکمل ها قرار می گیرند.
رئیس شورای سیاستگذاری همایش مکمل های غذایی و رژیمی گفت: در زنجیره تامین، صدور مجوز، توزیع و مصرف مکمل های ورزشی، اطمینان خاطری وجود ندارد.
کبریایی زاده تصریح کرد: وزارت بهداشت ، زنجیره مطمئنی برای نظام مندی تامین و توزیع مکمل های ورزشی به نام داروخانه دارد اما متاسفانه این زنجیره، جایگاهی در فرآیند مصرف ندارد.
پنجمین همایش مکمل های غذایی و رژیمی و اولین سمپوزیوم ویژه سلامت مکمل های ورزشی امروز (26 اردیبهشت) در هتل المپیک آغاز شد و تا 28 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ