4ترفند زندگی سالم برای بیماران هموفیلی!

faateme1366
اگرچه بیماری هموفیلی جزء بیماری هایی محسوب می شود که درمانی برای آن ها وجود ندارد، اما با این حال روش هایی برای مدیریت بیماری و اجتناب از خون ریزی وجود دارد. در این مقاله سعی شده به این روش ها اشاره شود.

ورزش:

انجام ورزش به صورت منظم برای حفظ وزن سالم بدن و بهبود وضعیت عضلات و نیز استحکام استخوان ها بسیار مفید است. افراد مبتلا به هموفیلی باید از انجام ورزش هایی که احتمال آسیب به عضلات در آن ها زیاد است و نیز ورزش ها تن به تن و رزمی خود داری کنند. گزینه های ورزشی امن برای این افراد شامل موارد ذیل می باشد:

شنا
پیاده روی
دوچرخه سواری

اجتناب از مصرف برخی داروها:
بیماران مبتلا به هموفیلی می بایست، از مصرف برخی دارو ها که می تواند منجر به رقیق شدن خونشان بشود، خودداری کنند،(دارو هایی نظیر وافارین و هپارین).
آنها همچنین باید از مصرف زیاد برخی داروهای دیگر نظیر آسپرین و ایبوبروفن خودداری کنند. مصرف استامینوفن برای این بیماران بی خطر است.

سالم نگاه داشتن دندان ها و رعایت بهداشت دهان و دندان:
به منظور جلوگیری از نیاز به هرگونه عمل دندانپزشکی که می تواند منجر به بروز خون ریزی های شدید بشود، تمیز کردن کامل لثه ها و دندان ها به صورت منظم، ضروری است.
دندانپزشک تان، می تواند توصیه هایی را به شما ارائه دهد تا به بهترین شکل ممکن بتوانید دندان ها و لثه های خود را سالم نگاه دارید.

انجام معاینات سالانه و واکسیناسیون منظم:
انجام معاینات سالانه در یک مرکز درمانی هموفیلی به منظور اطمینان حاصل کردن از اینکه بیمار تحت مراقبت کافی قرار دارد، ضروری می باشد.
نیاز است بیمار مبتلا به هموفیلی به طور منظم برای عفونت های خونی تحت آزمایش قرار بگیرد و در مورد انجام واکسیناسیون هپاتیت A و B با پزشک خود مشورت کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ