بیوگرافی وینفرد شفر

وینفرد شفرآلمانی که 67 سال دارد با عقد قراردادی سرمربی استقلال شد.

بیوگرافی وینفرد شفر

وینفرد شفرسرمربی  جدید تیم استقلال که اکنون جایگزین منصوریان شده است یک آلمانی است.شفر متولد آلمان غربی و 67 ساله است که در یک خانواده 5نفره به دنیا آمد. شفر سال های سال برای تیم آلمان بعنوان هافبک فوتبال بازی کرده است. شفر بعنوان مربی هم در نیمکت های باشگاهها هم نشسته است.اکنون شفر قرار است هدایت تیم استقلال را بر عهده بگیرد.

وینفرد شفر متاهل است ودارای دو فرزند است. شفر در زمینه های سیاسی هم فعالیت هایی داشته است، شفر در سال 2004 بعنوان شورای شهر آلمان انتخاب شد.

ویلفرد شیفر علاقه بسیاری به مستطیل سبز داشت .شیفر، فوتبال حرفه ای اش را با تیم شهر خود بنام TuS Mayen شروع کرد و تا ۱۸ سالگی در این تیم بود. سپس ویلفرد شیفر  در سال ۱۹۶۸ به تیم مونش گلادباخ پیوست و همراه این تیم عنوان قهرمانی لیگ بوندسلیگا را کسب کرد. ویلفرد شیفر همان سال به تیم آفنباخ پیوست و توانست با این تیم در جام حذفی نیز قهرمان شود. این هافبک موفق در ۴۵۰ بازی بوندسلیگا توانست ۴۶ گل به ثمر برساند.

زندگی ورزشی شفر

شفر بعد از بازی در تیم شهرخودش که تیم نام آشنایی نبود در تیم مونشن گلادباخ بعنوان اولین تیم نام آشنا فوتبال بازی کرد که مدت زمان حضور شفر دراین تیم کم بود. 

وینفرد شفر در ۴۳۸ بازی ۶۲ گل به ثمر رساند، شفر در سال ۱۹۷۰ با مونشن گلادباخ قهرمان بوندسلیگا و در جام حذفی آلمان هم در همان سال ولی با تیم کیکرز اوفن باخ قهرمان شد، دلیل این موضوع نیز این است که جام حذفی آن سال پس از جام جهانی برگزار می شد و او از مونشن گلادباخ به کیکرز اوفن باخ منتقل گردیده بود، در سال ۱۹۷۹ هم با مونشن گلادباخ به قهرمانی جام یوفا رسید.

وینفرد شفر از ۱۹۸۲ در حالیکه هنوز ۳ سال از دوران بازیش مانده بود به مربیگری پرداخت، او در مونشن گلادباخ بازی و همزمان مربی تیم دوم مونشن گلادباخ هم بود. سپس مدتی در مونشن گلادباخ، کارلسروهه، اشتوتگارت و تنیس بورسیا برلین مربیگری کرد تا اینکه به مربیگری کامرون منصوب شد، در جام جهانی ۲۰۰۲ در برابر آلمان قرار گرفت و در یک بازی پر برخورد که ۱۶ کارت زرد و ۲ کارت قرمز در پی داشت، ۲-۰ مغلوب گردید (سهم هر یک از دو تیم ۱ کارت قرمز  و ۸ کارت زرد بود)، سپس راهی امارات و در تیمهای الاهلی و العین مربیگری کرد، پس از آن به اف کی باکو رفت، در سال ۲۰۱۱ به تایلند و مجددا به جرگه سرمربیان ملی پیوست، سپس مربی موانگ تن یونایتد تایلند شد، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ نیز مربی جامائیکا بود.

عرصه مربیگری شفر

 وینفرد شیفر ۱۰۸ بار در عرصه ملی مربیگری کرده و صاحب ۴۲ پیروزی شده است. انجام بیش از ۱۰۰ بازی ملی، مربیگری در سه قاره، قهرمانی در جام ملتهای آفریقا و نایب قهرمانی جام کنفدراسیونها با کامرون، قهرمانی در جام کشورهای حوزه کارائیب و نایب قهرمانی گلدن کاپ با جامائیکا، نشان می دهد در کل مربی تاثیرگذاری بوده است . او جزو کسانی است که نام آلمان را به عنوان یک کشور صاحب سبک و صادر کننده مربی به سراسر جهان بلند آوازه کرد و همین که جزو ۱۱ آلمانی است که تجربه بیش از ۱۰۰ بار نشستن روی نیمکت یک تیم ملی را دارد خود بسیار ارزشمند است. جالب آنکه رتبه بعدی را بین کشورها فرانسه با ۵ و کلمبیا با ۴ مربی در اختیار دارند. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم دیدیم که آلمان با ۴ سرمربی در صدر جدول بود (یواخیم لوو، اتمار هیتسفیلد، یورگن کلینزمن و فولکر فینکه)، و از جهت اینکهوینفرد شیفر توانسته به عنوان مربی آلمانی در جهان افتخار به دست آورد کاری ارزشمند است.

شفر سرمربی نهایی استقلال

وینفرد شفر بعد از استعفای علیرضا منصوریان و احتمالات حضور والتر زنگا در نیمکت تیم استقلال به عنوان سرمربی، به عنوان گزینه نهایی به عنوان سرمربی استقلال معرفی شد. 

افتخارات

قهرمان جام اینتر توتو با کارلسروهه (۱۹۹۶)
قهرمانی جام ملتهای آفریقا با کامرون (۲۰۰۲)
نایب قهرمانی جام کنفدراسیونها با کامرون (۲۰۰۳)
قهرمانی لیگ امارات با الاهلی (۲۰۰۶)
قهرمانی سوپر جام امارات با العین (۲۰۱۰)
قهرمان جام کشورهای حوزه کارائیب با جامائیکا (۲۰۱۴)
نایب قهرمان گلدن کاپ با جامائیکا (۲۰۱۵)

دست مزد شیفر  برای تیم استقلال:

با توجه به توافقاتی که میان باشگاه استقلال و وینفرد شیفر صورت گرفته در نهایت پیش نویس قرارداد میان دو طرفین انجام و قرار است این مربی بابت حضور 6 تا 7 ماهه اش در استقلال چیزی حدود 300 هزار دلار دریافت کند.

به این ترتیب شیفر که گفته می شود قرار است به عنوان سرمربی جدید استقلال روی نیمکت این تیم بنشیند بابت حضورش در این تیم ماهیانه چیزی حدود 171 تا 172 میلیون تومان از مدیران آبی پوش دریافت می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ