لاغری و تناسب اندام با طب سنتی

zahra
در طب سنتی اولین قدم برای رسیدن به تناسب اندام ورزش است. پیاده‌روی بهترین ورزش برای از بین بردن چربی است. اما نکات دیگری هم وجود دارد که اجرای دقیق آنها روند درمان چاقی را تسریع می‌کند.

 در طب سنتی اولین قدم برای رسیدن به تناسب اندام ورزش است. پیاده‌روی بهترین ورزش برای از بین بردن چربی است. اما نکات دیگری هم وجود دارد که اجرای  دقیق آنها روند درمان چاقی را تسریع می‌کند.

 بعد از پیاده‌روی کاهش حجم وعده ناهاری است که می‌توان در این وعده از انواع سالاد همراه با روغن‌زیتون و آبلیمو استفاده کرد (افرادی که از مشکلات معدوی رنج می‌برند بهتر است از این اصل پیروی نکنند). غیر از سالاد، در وعده ناهار افراد می‌توانند خشکبار ازجمله بادام، مویز، خرما و انجیر میل کنند. به‌علاوه وعده شام هم باید زود میل شود (یعنی قبل از ساعت 8شب). 
 نکته بعدی، مشخص کردن ساعتی مشخص برای صرف وعده‌های غذایی است. به عنوان مثال فردی که شام را ساعت 8 میل می‌کند، فردای همان روز و روزهای دیگر هم همان حدود ساعت باید شامش را صرف کند.
 برای صبحانه بهتر است از لبنیات استفاده نشود؛ لبنیات باعث افزایش سایز بدن و از همه مهم‌تر افزایش اشتها می‌شود. در وعده صبحانه بهتر است غذاهایی مثل آش، سوپ یا ارده شیره همراه با مقداری نان میل شود. به‌علاوه مصرف کره گیاهی هم توصیه نمی‌شود و کره حیوانی همراه با عسل گزینه بهتری است. 
 توصیه می‌کنیم اگر افراد برنج زیاد مصرف می‌کنند، از این پس برنج قهوه‌ای را جایگزین کنند. برخی افراد ممکن است طعم برنج قهوه‌ای زیاد مطابق ذائقه‌شان نباشد برای همین توصیه می‌شود برنج قهوه‌ای را با برنج سفید مخلوط کنند. 
 برای تهیه خورش بهتر است هیچ کدام از مواد تشکیل‌دهنده سرخ نشوند. به عنوان مثال برای تهیه خورش بادمجان، بادمجان را کبابی درست کنند.

منبع: مجله سیب سبز

همه جیز در مورد لاغری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ