اگر از چروک‌های ریز و درشت چشم‌های‌تان خسته‌اید این فرمول‌ها را تجربه کنید

اطراف چشم به خصوص گوشه خارجی آن ناحیه‌ای است که مستعدترین فضا برای پیدایش انواع چین و چروک‌هاست. بعد از سال‌ها خندیدن و اخم کردن به مرور چروک‌های ریزی گوشه چشم به وجود می‌آیند که اثر خود را روی صورت حک می‌کنند. این خط‌ها شادابی و جوانی را از بین می‌برند اما نگران نباشید می‌توان با رعایت برخی ملاحظات و کارها و مصرف بعضی کرم‌ها این روند پیری را به تاخیر انداخت و نگذاشت این چروک‌های مزاحم خیلی زود راه خود را به پوست و به‌خصوص دور چشم باز کنند. باید کاری کنید که پوست لطیف این قسمت تازه و باطراوت باقی بماند.

با SPF شروع کنید
اولین قدم برای مبارزه با پیری پوست محافظت آن در مقابل آفتاب است. هر روز باید به دفعات پوست حساس اطراف چشم را با کرم ضدآفتاب با SPF  مناسب و توصیه شده توسط متخصص پوست بپوشانید. این کرم از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت می‌کند؛ محافظتی که اگر نباشد تولید کلاژن‌های پوستی کاهش پیدا می‌کند و پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و چروک‌ها پدید می‌آیند.

چرا ضد آفتاب مهم است؟ 
شورای تحقیق ملی بهداشت و پزشکی استرالیا اخیرا نتایج تحقیق خود را در زمینه تاثیر آفتاب بر چروکیدگی در عمل آشکار کرده است. روند مطالعات به این گونه بوده است که محققان می‌خواستند دریابند وقتی مردم در درازمدت در طول چهار سال و نیم از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد. این مطالعه روی ۹۰۰ فرد سفیدپوست ۲۵ تا ۵۵ سال در استرالیا، کشوری که آفتاب شدید بخشی از زندگی روزمره است، انجام شد.
بعضی داوطلبان گاهی از ضدآفتاب استفاده می‌کردند و دو سوم آنها در آفتاب کلاه می‌گذاشتند. از نیمی از آنها خواسته شد به عادات خود ادامه دهند و نیمی دیگر هر روز ضدآفتاب بزنند.
نتایج که ماه گذشته در نشریه سالنامه پزشکی داخلی چاپ شد، نشان داد که گروه دوم که هر روز کرم می‌زدند پوست خیلی صاف‌تری از گروه دیگر که گهگاه کرم می‌زدند، داشتند. کرمی که در این مطالعه استفاده شد از نوع اس‌پی‌اف ۱۵ بود که ۹۲ درصد اشعه خورشید را مسدود می‌کند. کسی که پوستش معمولا بعد از 10 دقیقه قرار گرفتن درمعرض آفتاب می‌سوزد با این کرم بعد از ۱۵۰ دقیقه خواهد سوخت.

 از  این تکنیک‌ها کمک بگیرید 
بوتاکس گیرنده‌های سطح عضلات را مهار می‌کند؛ این مهار موقتی برای کرم زدن اطراف چشم از انگشت حلقه استفاده کنید و حواس‌تان باشد که هرگونه فشار یا کشیدن پوست در این قسمت می‌تواند افتادگی پوست را به همراه بیاورد. وقتی کرم چشم یا کانسیلر استفاده می‌کنید از پایین گوشه داخلی کار را شروع کنید و به طور نقطه نقطه کرم را دورتا دور چشم طی استخوان ابرو و گوشه خارجی بگذارید و بعد با انگشت میانی خیلی آرام و با حرکات ضربه‌ای کرم را پخش کنید.

عینک آفتابی  بزرگ  بخرید
بوتاکس گیرنده‌های سطح عضلات را مهار می‌کند؛ این مهار موقتی اگر می‌خواهید اطراف چشم‌های‌تان چروک نشود تنها استفاده از ضدآفتاب کافی نیست بلکه باید از عینک آفتابی هم استفاده کنید آن هم نه هر عینکی، بلکه عینکی که شیشه‌های آن اشعه‌های فرابنفش خورشید را از خود عبور ندهند؛ می‌توانید هنگام خرید از فروشنده بخواهید که لنز عینک را زیر دستگاه مخصوص بگذارد تا ببینید چند درصد از اشعه uv  را جذب و چند درصد را از خود عبور می‌دهد. یک عینک خوب تمام اشعه را به خود جذب می‌کند. نکته دیگر اینکه هرقدر قاب عینک بزرگ‌تر باشد پوست بیشتری را  می‌تواند محافظت کند و مانع چروک شود.

کرم‌های حاوی پپتید بخرید
اگر مراقبت‌های کافی انجام نداده‌اید یا به هر دلیل دیگر دچار چروک‌های دور چشم شده‌اید تا قبل از اینکه چروک‌ها خیلی بیشتر شوند سراغ درمان بروید؛ استفاده از کرم‌های حاوی پپتید می‌تواند تا حد زیادی مانع زیاد شدن چروک‌ها شود، این نوع کرم‌ها در مدت کوتاهی تا حدی عمق چروک‌ها را کم کرده و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند؛ کافی است روی پوست تمیز هرروز دو بار یعنی صبح و شب کرم را بمالید تا پوست حساس این منطقه آبرسانی شود و بتواند ظاهری جوان‌تر پیدا کند.

کرمی که در لحظه چروک‌ها را پر می‌کند
اگر ایجاد چروک‌های دور چشم در ژن شما وجود داشته‌ باشند هرقدر هم مراقب باشید دیر یا زود این چروک‌های ناخواسته مهمان پوست اطراف چشم‌های‌تان می‌شود؛ بنابراین گاهی مجبورید به نوعی و با مواد آرایشی این چروک‌ها را بپوشانید. برای مناسبت‌های خاص می‌توانید از کرم‌های خاص گریم صورت که به نام پرایمر primer شناخته می‌شوند، استفاده کنید، کافی است قبل از هر آرایشی کرم‌ را به تمام صورت و به‌خصوص روی چرو‌ک‌ها بمالید تا کرم درون چروک‌ها را پر کرده و ظاهر پوست را صاف کند؛ بعد از استفاده این کرم می‌توانید از مواد آرایشی خود مانند همیشه استفاده کنید؛ این کرم‌ها نه تنها ظاهری یکنواخت‌تر به پوست می‌دهد بلکه آرایش شما را هم پایدارتر می‌کند.

کدام پوست زودتر چروک می‌شود؟

پوست‌های خشک نسبت به پوست‌های چرب و متوسط زودتر دچار چین و چروک می‌شوند که با تامین رطوبت آن توسط کرم‌های مرطوب‌کننده می‌توان از بروز چین و چروک زودهنگام جلوگیری کرد.

شاید بوتاکس به کارتان بیاید

در فواصل زمانی 4 تا 6 ماه یک بار می‌توان تا حد زیادی این چروک‌ها را کم‌رنگ کرد به‌خصوص چین‌های گوشه خارجی چشم که به نام «پنجه غازی» شناخته می‌شوند. البته بعداز چند ماه (معمولا بین 4 تا 6 ماه) اثر بوتاکس از بین می‌رود اما چروک‌ها هم از چهار ماه قبل نازک‌تر و ضعیف‌تر هستند. معمولا تزریق بوتاکس نیاز به تکرار دارد. یادتان باشد تزریق بوتاکس اطراف چشم مهارت خاصی می‌طلبد. اگر مقدار تزریق شده کم یا بیشتر از نیاز باشد نتیجه مطلوب به‌دست نخواهد آمد. حتما باید این کار توسط متخصص پوست انجام شود. یکی دیگر از روش‌های برداشتن چین و چروک با روش غیرجراحی، تزریق چربی‌های ظریفی است که از سایر مناطق بدن گرفته شده و با استفاده از روش PRP به مناطق اطراف چشم که گودی وجود دارد، انجام می‌شود.

درباره این روش‌ها با متخصص مشورت کنید
در بافت دور چشم با افزایش سن تغییراتی ایجاد می‌شود که می‌توان آنها را به‌شرح زیر دسته‌بندی کرد.

چروک‌های شعاعی کناره خارجی چشم یا چروک‌های پنجه کلاغی 

درمان: تزریق بوتاکس

چروک‌های ریز زیرچشم که گاه تا روی گونه‌ها ادامه دارند
درمان: لیزر فراکشنال با درجه پایین

شل وآویزان شدن و چروک پوست پلک بالا و پایین

درمان: تزریق بوتاکس  و جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

گودرفتگی چشم به دلیل تحلیل بافت چربی اطراف چشم

 درمان: تزریق PRP

منبع: مجله سیب سبز

همه چیز در مورد رفع چین و چروک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ