چرا از تمرینات بدنی نفرت داریم؟

احتمالا می‌دانید که تمرین بدنی برای سلامتی شما خوب است، اما چرا انجام فعالیت بدنی برای شما سخت است؟ در این مقاله به مهم‌ترین دلایلی اشاره می‌کنیم که شما را از انجام یک فعالیت تمرین بدنی بازمی‌دارند و باعث احساس نفرت شما به تمرین بدنی می‌شوند.

برای کاهش وزن تمرین بدنی را انجام می‌دهید.

کاهش وزن یکی از مهم‌ترین دلایل شروع یک برنامه تناسب‌اندام است. اما در کمال تعجب باید گفت که کاهش وزن یک عامل انگیزشی نامناسب برای انجام تمرین بدنی است. در یکی از تحقیق‌ها گروهی از زن‌ها برای کاهش وزن (گروه اول) و گروه دیگر از زن‌ها برای احساس بهتر و مهار استرس تمرین می‌کردند که بر اساس نتایج آن گروه دوم در مقایسه با گروه اول بیشتر تمرین می‌کردند.
راه‌حل: دکتر ماریان جکوبسون یک متخصص تغذیه است که می‌گوید: «باید به خودتان یادآوری کنید که تمرین باعث احساس خوبی همچون داشتن انرژی بیشتر و استراحت بهتر می‌شود و باید به خود بگویید که تمرین بدنی کاری با وزن شما انجام نمی‌دهد.»

تمرینات بدنی شدید و بیش‌ازحد انجام می‌دهید.
جای هیچ شکی نیست که تمرین می‌تواند یک تغیر بزرگ زندگی باشد، اما در آغاز این تغیر نباید سخت و شدید باشد. دکتر لسلی بکر فلیپس یک روانشناس است که می‌گوید: «بسیاری از افراد با تمرین بدنی شدید و بیش‌ازحد شروع می‌کنند و به همین دلیل زود از تمرین بدنی خسته می‌شوند.»
راه‌حل: دکتر بکر فلیپس می‌گوید که فعالیت تمرینی خود را با حرکات ساده شروع کنید و به‌تدریج شدت و زمان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. برای مثال، اگر یک فرد فعال نیستید، فعالیت بدنی خود را با پیاده‌روی 5 دقیقه‌ای هرروزه آغاز کنید.
نسبت به بدن خود احساس بدی دارید.

شاید وقتی‌که به هنگام انجام دراز نشست هستید، متوجه شکم بزرگ خود می‌شوید و احساس بدی نسبت به بدن خود پیدا می‌کنید. یا شاید دوست ندارید که با پوشیدن لباس‌های ورزشی همچون لباس یوگا فرم بد بدن شما را دیگران ببینند. دکتر ریچ ویل، مدیر مرکز تحقیقاتی تغذیه چاقی در نیویورک می‌گوید: «برای بعضی از افراد، تمرین بدنی احساسات ناخوشایندی را یاد آوردی می‌کنند که فرد در دوران کودکی در باشگاه ورزشی با آن مواجه شده است. برای مثال، این احساس را به یاد فرد می‌آورد که مربی همیشه او را به‌عنوان نفر آخر انتخاب می‌کرد.»
راه‌حل: دکتر ریچ ویل به این دست از افراد توصیه می‌کند که به دنبال گروه‌های فعالیتی حمایتی در اینترنت باشند. او می‌گوید: «بعضی از باشگاه‌های ورزشی فضایی را برای فرد فراهم می‌آورند که فرد می‌تواند تنهایی یا با افراد مثل خود ورزش کند.» یک گزینه دیگر این است که در خانه خود و به‌دوراز چشم دیگران تمرین بدنی را انجام دهید. می‌توانید یک DVD مخصوص تمرین بدنی برای خود تهیه کنید و تمرین بدنی را در خانه خود انجام دهید.
تمرین بدنی اشتباه را انتخاب کرده‌اید.

دکتر میشل کلری یک روانشناس ورزشی است که می‌گوید یکی از مراجعه‌کنندگان من از انجام تمرین بدنی نفرت داشت. او بیان می‌دارد: «این مراجعه‌کننده من می‌گفت که از تریدمیل و بلند کردن وزنه متنفر است.» این خانم سعی کرد که خود را مجبور به انجام این فعالیت‌های بدنی کند، چون فکر می‌کرد که تنها با استفاده از تریدمیل و وزنه می‌تواند تمرین‌های بدنی را انجام دهد، اما پس از گفتگو با دکتر کلری نگرش او عوض شد. دکتر کلری می‌گوید: «به او گفتم که آخرین باری را به یاد آورد که از انجام تمرین لذت می‌برد و او در پاسخ اسکیت‌بازی را بیان داشت.» در ظرف یک هفته این خانم تریدمیل را رها کرد و شروع به انجام چیزی به نام اسکیت‌بازی کرد که حال او را بهتر می‌کند.
راه‌حل: اگر از انجام تمرین‌های بدنی فعلی خود به ستوه آمده‌اید توصیه می‌شود که به انجام چیزی فکر کنید که همواره انجام آن را دوست داشتید اما فرصتش را نداشتید یا چیزی را انجام دهید که درگذشته از انجام آن لذت می‌بردید. دکتر کلری می‌گوید: «دوچرخه‌سواری، حرکات موزون و پرتاب کردن توپ در سبد در زمره چیزهایی هستند که سابقا از انجام آن‌ها لذت می‌بردیم اما اکنون آن‌ها را فراموش کرده‌ایم.»
احساس درد می‌کنید.

کمردرد، زانودرد یا آرتروز می‌توانند بلند کردن وزنه را تبدیل به یک چالش کنند. اما اگر یک ناراحتی مزمن دارید، شاید نیاز به تمرین بیشتر داشته باشید.
راه‌حل: دکتر ویل می‌گوید: «از پزشک خود بخواهید که فیزیوتراپی را برای شما تجویز کند. متاسفانه اکثر افراد فیزیوتراپی را نادیده می‌گیرند، اما انجام آن می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود فرد داشته باشد.» یک فیزیوتراپ می‌تواند شیوه‌های سالم داشتن اندام بهتر و قوی‌تر شدن را به شما یاد دهد.
فکر می‌کنید که تمرین بدنی هزینه‌بر است. بعضی از برنامه‌های تمرینی بسیار گران هستند و فرد مجبور است که مربی خصوصی برای خود استخدام کند. همین گران بودن بعضی از برنامه‌ها یا حق عضویت در باشگاه باعث می‌شود که فرد از انجام تمرین بدنی بیزار شود.
راه‌حل: سعی کنید که از برنامه‌های تمرین بدنی گران‌قیمت خودداری کنید و برنامه‌های خود را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید. علاوه بر این، انجام تمرین بدنی تنها به معنای رفتن به باشگاه نیست، بلکه پیاده‌روی ساده نیز یک تمرین بدنی محسوب می‌شود و مزایای سلامتی دارد. دکتر ویل می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهند که پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای هرروزه خطر دیابت را تا 58 درصد کاهش می‌دهد.» 

آیا تمرین های قدرتی برای بدن مفیدند؟!

منبع: سپیدآنلان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ