هر آنچه که درباره ی کافئین باید بدانید

samiira
کافئین نه تنها نقش محرک را در بدن داراست بلکه به چربى سوزى کمک میکند چراکه موجب افزایش روند جدا شدن چربى از توده سلول هاى چربى مى شود.

تحقیقات دانشگاهى حاکى از افزایش قدرت ماهیچه و توان خروجى ورزشکار یک ساعت بعد از مصرف کافئین است. کافئین باعث کاهش کوفتگى ماهیچه در حین تمرین شده و مى تواند شما را درجلو زدن از مرز درد به هنگام تمرینهاى سنگین و در نتیجه بدست آوردن نتایج بهتر کمک کند.

بر خلاف هشدارهاى اخیر از طرف جامعه طبى درباره مضرات کافئین، مطالعات جدیدتر نشان داده کافئین در بهبود برخى امراض در سیستم عصبى، بیماریهاى قلبى عروقى و حتى دیابت نقش بسزایى دارد.

نحوه مصرف کافیین براى چربى سوزى ١٠٠-٢٠٠ میلى گرم بین وعده هاى غذایى و براى افزایش قدرت و توان ٢٠٠-٤٠٠ میلى گرم یک ساعت قبل از تمرین توصیه شده است. دز مصرفى نباید در مجموع از ٤٠٠ میلى گرم بالا تر برود چراکه مى تواند عوارضى همچون تپش قلب، عصبى شدن و غیره را به دنبال داشته باشد.

یکى از منابع کافیین ، قهوه است. تحقیقات اخیر نشان میدهند که کسانى که هدف افزایش قدرت و توان در ورزش را دارند از مصرف قرص کافئین (caffeine anhydrous) با دوز مشخص نتیجه به مراتب بهترى تا مصرف همان دز کافئین از طریق نوشیدن قهوه میگیرند.

کسانى که شبها تمرین میکنند نباید قبل از تمرین کافئین مصرف کنند چراکه خوابشان به شدت مختل میشود.

کافئین چه زمانی مرگ آفرین می شود؟

منبع: سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ