هزینه انجام میکرونیدلینگ

پانته آ توتونپیان
برای تعیین هزینه میکرونیدلینگ به عوامل مختلفی از جمله شدت بیماری پوستی، دستمزد پزشک، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و ... بستگی دارد.

هزینه انجام میکرونیدلینگ چقدر است؟

برای تعیین هزینه میکرونیدلینگ به عوامل مختلفی از جمله شدت بیماری پوستی، دستمزد پزشک، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و … بستگی دارد. اما به طور میانگین هر جلسه درمان بین 150 تا 250 هزار تومن قیمت دارد. اما همان طور که گفته شد به دلایل ذکر شده این قیمت ها در بین پزشکان متغییر است. 

میکرونیدلینگ

یکی از روش های جوانسازی که این روزها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است، میکرونیدلینگ است. میکرونیدلینگ جزو روش هایی است که به ترمیم آسیب های ساختار پوستی می پردازد و باعث باسازی بافت های آسیب دیده می شود. میکرونیدلینگ این کار را با تحریک کلاژن سازی انجام می دهد. طی فرآیند میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌ شود. . این فرآیند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست ها می شود.

عملکرد میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

این وسیله لایه بالایی پوست را به عمق  2 میلی متر سوراخ می کنند این کار باعث می شود تا بدن تحریک شده و فیبرهای کلاژن والاستین جدید بسازد. در این روش در پاسخ به محرک، پوست برجسته و ضخیم شده و جای زخم ناپدید وخطوط باریک و چین و چروک کم می شود.

میکرونیدلینگ برای درمان چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

برای از بین بردن چین و چروک های پوستی

از بین بردن جای زخم و آکنه

لکه های پیری

درمان ریزش مو

رفع منافذ باز پوستی

همچنین با انجام میکرونیدلینگ، کانال‌های بسیار ریزی بر روی لایه سطحی پوست ایجاد می‌شود که در جذب سریع‌تر و مؤثرتر ژل‌ها، کرم‌ها و سروم‌ها به داخل بافت پوست تأثیر زیادی دارد.

چه نواحی از بدن را می توان با میکرونیدلینگ درمان کرد؟

همه قسمت‌های بدن شامل صورت، گردن، بالای سینه و شانه‌ها (دکولته)، بازوها، دست‌ها، پاها، شکم و کمر استفاده کرد.

چطور با روش میکرونیدلینگ می توانیم مشکل ریزش مو را درمان کنیم؟

میکرونیدلینگ از طریق آزادسازی فاکتور رشدی اندوتلیال که در بهبود رشد مو، افزایش اندازه فولیکول‌ها و افزایش ضخامت مو تأثیر دارد، باعث جلوگیری از ریزش موها می‌شود.

میکرونیدلینگ چه مزیت های نسبت به سایر روش های جوانسازی دیگر دارد؟

  • در این روش خبری از جراحی و جای بخیه نیست.
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است.
  • بر خلاف بیشتر روش های درمانی در روش میکرونیدلینگ اپیدرم پوست فقط بازسازی و ترمیم می شود  و به هیچ وجه تخریب نخواهد شد.
  • از دیگر از مزیت های مهم این روش بی عارضه بودن و بدون درد بودنش است و تنها بعد از انجام کار کمی پوست قرمز و متورم می شود که بعد از چند ساعت این علائم از بین خواهند رفت. به علاوه امکان عفونت بسیار نادر و کم است.
  • این روش نسبت به برخی از روش های جوانسازی دیگر مقرون به صرفه است.

بعد از انجام میکرونیدلینگ رعایت چه نکاتی لازم و ضروری است؟

بعد از انجام میکرونیدلینگ پزشک متخصص کرم و پمادهایی را تجویز می کند که باید به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیرند. مهم ترین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم استفاده از کرم ضدآفتاب است. همچنین اسپرى آب درمانى، کرم ترمیم کننده و در صورت نیاز پماد آنتى بیوتیکى باید به موقع مصرف شود. فراموش نکنید که تا  ٢٤ ساعت از زدن آب و 48 ساعت از مصرف مواد آرایشی در محل میکرونیدلینگ خودداری کنید.

این نکات را در مورد میکرونیدلینگ جدی بگیرید:

  • قبل از هر اقدامی اگر از بیماری پوستی خاصی رنج می برید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک معالج خود را از این موارد مطلع سازید.
  • در صورتی که اخیرا از روش درمانی دیگری جهت جوانسازی پوست استفاده کرده اید می بایست به پزشک خود اطلاع دهید.
  • حتما نکاتی را که پزشک در مورد این روش ذکر می کند، جدی بگیرید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

چند جلسه درمان نیاز است؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب یک جلسه درمان کافی نیست و بسته به نوع درمان تعداد جلسات متغییر است. معمولاً به مشتریان توصیه می‌شود که این جلسات درمانی در سه جلسه با فواصل 6 تا 8 هفته‌ای ادامه داده شود تا بهترین نتایج دست یابند.

نکته!

حتما توجه داشته باشید استفاده از سوزن(کارتریج) مشترک برای چند فرد و حتی استفاده از یک کارتریج برای یک فرد در چند جلسه می تواند به علت کند شدن سوزن ها و همچنین آلودگی سبب تخریب بافت و عفونت شده و گاها صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت متقاضی ایجاد کند. پس حتما در صورت مشاهده چنین موردی به پزشک خود گوشزد کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ